خوبی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ این است که اگر هارد کنسول پر شد، می‌توانید از هارد اکسترنال برای ذخیره بازی‌های جدید استفاده کنید؛ اما کدام هارد اکسترنال برای کنسول‌ شما مناسب است؟ در این مطلب چند هارد اکسترنال مناسب برای استفاده روی کنسول‌های بازی به شما معرفی می‌کنیم.  البته همین‌جا باید به این موضوع اشاره کنیم که هر دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ از هارد اکسترنال USB 3.0 با ظرفیت بالاتر از ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. همچنین PS4 تا ۸ ترابایت هارد را پشتیبانی می‌کند و روی ایکس‌باکس وان هم می‌توانید از دو هارد اکسترنال به صورت همزمان استفاده کنید.

 

 Toshiba Canvio Basics

Toshiba Canvio Basics

این هارد اکسترنال شرکت توشیبا در ظرفیت‌های مختلف راهی بازار شده است. از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند و در سال ۲۰۱۷ هم معرفی و راهی بازار شده است. این محصول گزینه مناسبی برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به حساب می‌آید. روی مدل ۵۰۰ گیگابایتی این محصول می‌توانید نزدیک به ۱۵ بازی با میانگین حجم هر بازی ۳۰ گیگ ذخیره کنید.

 

Seagate Expansion

Seagate Expansion

هارد اکسترنال بعدی که به شما معرفی می‌کنیم محصولی از شرکت سیگیت است. هارد Seagate Expansion هم در ظرفیت‌های مختلفی راهی بازار شده است که می‌توانید نسبت به نیاز خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید. مدل ۱ ترابایتی آن قطعا نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند.

 

Western Digital Elements Portable

Western Digital Elements Portable

مدل بعدی که به شما معرفی می‌کنیم، محصولی از شرکت وسترن‌دیجیتال است. هارد Western Digital Elements Portable مدل ۲ ترابایتی برای طول عمر کنسول شما کافی خواهد بود و با داشتن این محصول با کمبود فضا برای نصب بازی مواجه نخواهید شد. این محصول به منبع برق خارجی نیاز ندارد و تمام توانش را از USB 3.0 دستگاه تامین می‌کند. همچنین این هارد اکسترنال یک مدل ۳ ترابایتی هم دارد.

 

Western Digital My Book

Western Digital My Book

سری مای بوک هاردهای اکسترنال شرکت وسترن دیجیتال نه تنها برای ذخیره بازی‌های مختلف گزینه مناسبی هستند، بلکه برای انجام دادن کارهای دیگر هم به کارتان می‌آید. شاید روزی کنسول  بازی خودتان را فروختید و هارد اکسترنال آن را برای خودتان نگه‌داشتید. هارد اکسترنال مای بوک در ظرفیت‌های مختلفی راهی بازار شده که یکی از آن‌ها ۴ ترابایت ظرفیت دارد. البته این محصول اندازه بزرگ‌تری در مقایسه با هاردهای دیگری که به شما معرفی کردیم، دارد. برای استفاده از این هارد به یک منبع برق جداگانه نیاز خواهید داشت. همچنین اندازه بزرگ آن باعث شده که حملش کار سخت‌تری در مقایسه با دیگر محصولات بازار باشد.

 

Seagate Expansion

Seagate Expansion

این محصول را می‌توانیم یک هارد اکسترنال همه فن حرف بدانیم. ظاهر سفت و سختی دارد و به این راحتی‌ها هم خراب نمی‌شود. اما برای استفاده از آن باید یک منبع برق جداگانه داشته باشید. همچنین این هارد در مقایسه با محصولات دیگر فضای بیشتری اشغال می‌کند. به همین دلیل باید جای آن را در کنار کنسول‌تان خالی کنید. این سری از هاردهای اکسترنال شرکت سیگیت مدلی با ظرفیت ۸ ترابایت هم دارد.

 

مطلب راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala