یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی که برند وان پلاس طی سال‌های اخیر در گوشی‌های هوشمند خود به‌کار می‌برد، استفاده از یک فناوری اختصاصی شارژ سریع بود که با نام Dash Charge شناخته می‌شد. این فناوری که برای اولین بار در گوشی وان پلاس ۳ معرفی شد، می‌توانست دو سوم باتری را در حدود ۳۰ دقیقه شارژ کند. بسیاری از افرادی که اخیرا معرفی گوشی جدید وان پلاس ۶ را به صورت زنده تماشا می‌کردند این سوال پیش آمد که چرا دیگر هیچ نامی از این فناوری به میان نیامد.

پیش از این وان پلاس از نام Dash Charge برای فناوری اختصاصی شارژ سریع دستگاه‌های خود استفاده می‌کرد. اما به دلیل اعتراض شرکت‌هایی مانند آمازون به خاطر مشابهت نام آن با یک سرویس API دیگر حق استفاده از آن را در اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

طبق گفته‌ی سایت‌های خبری، کمپانی وان پلاس تصمیم گرفته است دیگر از نام تجاری Dash Charge استفاده نکند. در جدیدترین نسخه‌ی اندروید شخصی‌سازی شده توسط وان پلاس این نام تجاری با عبارت «شارژ شدن سریع» جایگزین شده است. کابل‌هایی هم که در تمام فروشگاه‌های آنلاین این برند چینی با عنوان کابل Dash Charge فروخته می‌شدند حالا به کابل‌های شارژ سریع تغییر نام داده‌اند. نکته‌ی جالب نام بردن از این فناوری در زمان عرضه‌ی گوشی وان پلاس ۶ در کشور هند بود. اتفاقی که در مراسم رونمایی اصلی آن در شهر لندن نیفتاد.

پس از تحقیق رسانه‌ها در مورد چرایی این اتفاق، شرکت وان پلاس گفت که در سال ۲۰۱۶ و هم‌زمان با عرضه‌ی گوشی وان پلاس ۳ به بازار جهانی، این شرکت درخواست خود را مبنی بر ثبت تجاری نام این فناوری در ایالات متحده و اتحادیه اروپا ثبت کرده و بر خلاف انتظار این درخواست در ماه مارس سال جاری از طرف اتحاده‌ی اروپا رد شده است. پس از تحقیقات بیشتر مشخص شد که شرکت آمازون و یک تولید کننده لوازم صوتی به نام بارگی به ثبت نام تجاریDash Charge در محدوده‌ی اتحادیه اروپا معترض بوده‌اند. دلیل اعتراض آمازون ثبت یک نام تجاری با عنوان Dash Repleshinment بوده است. این نام ثبت شده توسط آمازون مربوط به سرویسی است که به طراحان اپلیکیشن‌های موبایلی این امکان را می‌دهد تا امکان خرید از سایت آمازون را به صورت مستقیم از دیگر اپلیکیشن‌ها فراهم کنند.

حتی در صورتی که منع قانونی برای استفاده از این نام تجاری برای وان پلاس وجود نداشته باشد، این شرکت چینی دیگر نمی‌تواند از آن برای ارائه‌ی محصولاتش در اتحادیه اروپا استفاده کند. با توجه به اتفاقات پیش آمده، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت چینی به دنبال تغییر نام این فناوری به صورت کامل خواهد بود. این پیش‌بینی با توجه به حذف نام تدریجی Dash Charge از محصولات ارائه شده توسط وان پلاس در بازارهای مختلف دنیا هر روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

منبع: Android Police

مطلب وان پلاس از نام Dash Charge برای فناوری شارژ سریع خود استفاده نخواهد کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala