با لو رفتن محتویات یک صفحه‌ی منتشر نشده از وب‌سایت شرکت تایوانی HTC، مشخصات فنی و طراحی نهایی U12 Plus ، که به عنوان گوشی پرچمدار بعدی این شرکت شناخته می‌شود تایید شد. حالا با توجه به مشخصات دقیق این گوشی، پیش‌بینی قیمت آن در بازار جهانی توسط کارشناسان امکان‌پذیر شده است. به گفته‌ی کارشناسان بازار محصولات الکترونیک، با توجه به بهره بردن محصول جدید HTC از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، این محصول برای رقابت با سامسونگ گلکسی S9، آیفون X و هواوی P20 Pro به بازار بیاید. متخصصان بازار حدس می‌زنند این گوشی با قیمتی در حدود ۹۰۰ دلار در بازارهای جهانی عرضه شود. با این اوصاف گوشی جدید شرکت تایوانی در گروه محصولات گران‌قیمت بازار قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی و ظاهری جدیدترین گوشی پرچمدار شرکت HTC که پیش‌تر هم با تقریب بالایی منتشر شده بود، با لو رفتن یک صفحه‌ی آزمایشی از وب‌سایت این شرکت تایید شدند.

بر خلاف پیش‌بینی‌ها این گوشی از بریدگی بالای صفحه‌ی نمایش بهره نخواهد برد. اتفاقی که پس از عرضه‌ی آیفون X، دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند را به تکاپو انداخت تا از این طرح در گوشی‌های پیشروی خود استفاده کنند. اما نداشتن بریدگی بالای صفحه تنها تفاوت محصول جدید HTC با رقبای جدی‌اش نخواهد بود. با توجه به استفاده از صفحه نمایش ساخته شده با فناوری OLED در گوشی‌های گران‌قیمتی که این روزها به بازار می‌آیند، انتظار می‌رفت این گوشی جدید هم به صفحه نمایشی با همین فناوری مجهز شود. اما اطلاعات لو رفته از صفحه‌ی پنهان وب‌سایت HTC نشان می‌دهد برای این محصول یک صفحه نمایش شش اینچی با دقت تصویر ۱۴۴۰×۲۸۸۰ در نظر گرفته شده است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد فناوری به کار رفته در ساخت این صفحه نمایش از نوع Super LCD6 است.

از دیگر مشخصات تایید شده‌ی گوشی HTC مدل U12 Plus، می‌توان به بهره بردن از بلندگوهای قدرتمند Boomsound، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک و رطوبت و داشتن درگاهی برای افزودن حافظه‌ی جانبی تا ۲ ترابایت اشاره کرد. برای این گوشی یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت انتخاب شده که با توجه به کارایی بالای آن باتری مناسبی به نظر می‌رسد. این گوشی یک پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ را به عنوان قلب تپنده در سینه‌ی خود جا داده است.

با وجود لو رفتن اطلاعات دقیق U12 Plus ، وبسایت HTC این صفحه‌ی آزمایشی را به سرعت حذف کرد. هرچند در مدتی کوتاه پس از این اتفاق، مشخصات دقیق این گوشی در تمام سایت‌های خبری تکنولوژی منتشر شدند. با توجه به تاریخی که HTC برای رونمایی از این گوشی مشخص کرده بود، به نظر می‌رسد انتشار زودهنگام این اطلاعات عطش خبرنگاران حوزه تکنولوژی را تا حد زیادی نسبت به دانستن مشخصات جدید‌ترین محصول این شرکت کم کرده است.

منبع: The Verge

مطلب با لو رفتن یک صفحه مخفی از سایت HTC، مشخصات فنی U12 Plus تایید شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala