«فورت‌نایت» (Fortnite) بزرگترین بازی حال حاضر روی زمین است و نه من و نه شما، هیچ کاری برای تغییر این موضوع نمی‌توانیم انجام دهیم، در نتیجه بهتر است با بزرگی فورت‌نایت کنار بیاییم و در راستای جریان حرکت کنیم. فورت‌نایت آن‌قدر بزرگ شده است که اگر همین حالا به شما بگوییم شرکت سازنده‌ی آن برنامه‌ی راه اندازی یک تورنمنت بزرگ برای آن را در نظر دارد، نباید چندان غافلگیر شوید.

اپیک گیمز برنامه دارد در طول سال جاری میلادی مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار جایزه برای چند تورنمنت فورت‌نایت در نظر بگیرد.

شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز روی دست DOTA 2 و Overwatch زده است و تورنمنتی برای فورت‌نایت برنامه ریزی کرده که مجموعه جوایز آن ۱۰۰ میلیون دلار است.

البته این رقم بزرگ فقط برای یک تورنمنت نیست. اپیک گیمز برنامه دارد در طول سال جاری میلادی مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار جایزه برای چند تورنمنت فورت‌نایت در نظر بگیرد. فصل اول تورنمنت‌های فورت‌نایت هنوز جزییات مشخصی ندارد و دقیقا نمی‌دانیم چه زمانی شروع می‌شود و تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال، می‌دانیم که که قرار است یک مسابقه‌ی بزرگ صد نفره به مناسبت بزرگترین رویداد سال صنعت بازی یعنی E3 در ماه آینده به اسم Fortnite Party Royale برگزار شود.

بازی Fortnite

با اینکه جزییات تورنمنت‌ها مشخص نیست، ولی اپیک گیمز می‌گوید که می‌خواهد تورنمنت‌های فورت‌نایت با دیگر بازی‌ها فرق داشته باشند و به همین دلیل، فقط به مسابقات دیگر بازی‌های حرفه‌ای نگاه نکرده است. اپیک گیمز در بیانیه‌ای گفته است: «برنامه‌هایی بزرگی برای مسابقات حرفه‌ای داریم، ولی نحوه‌ی برخورد ما با آن‌ها متفاوت خواهد بود. هدف ما این است که بیشتر روی لذت بازی کردن و تماشا کردن فورت‌نایت تمرکز داشته باشیم.»

بازی Fortnite

کاملا واضح است که اپیک گیمز می‌خواهد فاصله‌ی بین بازی‌کننده‌های معمولی و حرفه‌ای را کم کند؛ طوری که تورنمنت‌ها و بازی‌های حرفه‌ای فورت‌نایت دنیایی مجزا نداشته باشند. برای مثال مخاطب‌های حرفه‌ای Overwatch، یعنی آن افرادی که مسابقات حرفه‌ای Overwatch را دنبال می‌کنند و بازی‌ها را زنده می‌بینند، از زمین تا آسمان با مخاطب‌های معمولی فرق می‌کنند.

۱۵ ترفند برای حرفه‌ای شدن در بازی فورت‌نایت

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که تمام مدت مشغول صحبت از بازی رایگان Fortnite: Battle Royale بوده‌ایم، نه نسخه‌ی پولی و زامبی‌کشی فورت‌نایت. می‌توانید در حال حاضر به صورت رایگان Fortnite: Battle Royale را روی کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS دانلود و بازی کنید. قرار است تابستان امسال هم شاهد عرضه‌ی فورت‌نایت روی سیستم عامل اندروید باشیم. نسخه‌ی موبایل بازی فورت‌نایت هیچ تفاوتی با نسخه‌ی کامپیوتر و کنسول ندارد و دقیقا همان تجربه را ارایه می‌دهد.

نمی‌دانیم دقیقا چه آینده‌ای در انتظار مسابقات حرفه‌ای فورت‌نایت است؛ اینکه آیا قرار است مثل دوتا یا اورواچ شاهد تشکیل لیگ‌ها و تیم‌های بزرگ از سوی شرکت‌ها و اسپانسرهای مختلف باشیم، یا اینکه تب فورت‌نایت به زودی فروکش خواهد کرد.

مطلب تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار جایزه برای تورنمنت‌های فورت‌نایت برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala