خودروهای شرکت تسلا قیمت ارزانی ندارند، ولی این موضوع قرار است مثلا با خودروی «تسلا مدل ۳» تغییر کند. با کمی جمع و تفریق و یکی دو آپشن، می‌توانیم ببینیم که تسلا مدل ۳ هم می‌تواند قیمتی به اندازه‌ی ۷۰ هزار دلار داشته باشد. با این حال، همین خودروی ۷۰ هزار دلاری هم ظاهرا مشکلاتی بزرگ دارد. نشریه‌ی معروف و قدیمی Consumer Reports که بررسی محصولات مختلف می‌پردازد، در جدیدترین بررسی خود سراغ «تسلا مدل ۳» (Tesla Model 3) رفته است.

مشکلات فاصله‌ی ترمز گرفتن، نحوه‌ی کنترل خودرو و هم‌چنین کیفیت نهایی خودرو و سواری آن را شامل می‌شوند.

در جدیدترین گزارشی که نشریه‌ی Consumer Reports از خودروی تسلا مدل ۳ منتشر کرده، مشکلات مدل ۳ بسیار بزرگ عنوان شده‌اند؛ مشکلاتی که فاصله‌ی ترمز گرفتن، نحوه‌ی کنترل خودرو و هم‌چنین کیفیت نهایی خودرو و سواری آن را شامل می‌شوند.

در تست‌های نشریه‌ی Consumer Reports با تسلا مدل ۳، این خودرو پس از ترمز گرفتن با سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت)، فاصله‌ی ۱۵۲ فوت (۴۶ متر) را طی کرده است؛ رقمی که طبق گفته‌ی این نشریه بارها‌ بدتر از هر خودروی مدرنی است که آزمایش کرده‌اند. فاصله‌ای که تسلا مدل ۳ پس از ترمز گرفتن طی کرده، حتی ۷ فوت (۲ متر) از فورد F-150 هم بیشتر است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که فورد F-150 اندازه‌ای حدودا شبیه به یک کامیون دارد.

داشبورد تسلا مدل ۳

برای آزمایش ترمزهای تسلا مدل ۳، پیش از هر چیز لنت‌های ترمز و تایرها چک شده‌اند، سپس خودرو را به سرعت ۶۰ مایل در ساعت رسانده و ترمز گرفته‌اند. فاصله‌ی طی شده پس از هر بار ترمز گرفتن حساب شده است؛ آن هم در حالی که پس از هر بار ترمز گرفتن، به ترمزها زمان داده‌اند تا خنک شوند.

در نتایج آزمایش آمده است: «اولین آزمایشی که برای ترمز تسلا مدل ۳ انجام دادیم، بسیار بهتر بود، ولی نتوانستیم این نتیجه را تکرار کنیم؛ حتی پس از اینکه یک شب صبر کردیم تا ترمزها خنک شوند.»

برای اینکه مطمئن شوند مشکل از خودروی آن‌هاست، چند مدل ۳ دیگر را هم آزمایش کردند و نتایجی یکسان گرفتند.

داخل تسلا مدل ۳

مشکلات تسلا مدل ۳ فقط به ترمزهای آن ختم نمی‌شود. صفحه نمایش بزرگ و لمسی روی داشبورد این خودرو هم به مذاق منتقدان Consumer Reports خوش نیامده است. تسلا مدل ۳ به جای کلیدهای مختلف و زیاد، فقط یک صفحه‌ی نمایش لمسی بزرگ دارد و کنترل تمام بخش‌های خودرو هم روی آن انجام می‌شود. منتقدان نشریه‌ی Consumer Reports می‌گویند که حتی برای انجام کارهایی بسیار ساده مثل تنظیم کولر یا آینه‌ها، راننده مجبور به کلنجار رفتن و گشتن در منوهای مختلف است؛ طوری که حواس راننده پرت می‌شود.

نهایتا هم منتقدان Consumer Reports می‌گویند که تسلا مدل ۳ صندلی‌های بسیار سفتی دارد که نشستن در آن‌ها اصلا راحت نیست و صدای باد هم در سرعت‌های نه چندان بالا آن‌قدر زیاد است که اذیت می‌کند.

مشکلات به کنار، در آزمایش‌های انجام شده، تسلا مدل ۳ با یک بار شارژ ۳۵۰ مایل (۵۶۳ کیلومتر) حرکت کرده است که مسافتی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

منبع: Jalopnik

مطلب تسلا مدل ۳ ظاهرا مشکلات بزرگ و زیادی دارد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala