مدیرعامل پژو سیتروئن در واکنش خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که فعالیت این گروه خودروسازی در ایران هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند و تغییری در استراتژی جدید فعلا صورت نمی‌گیرد.

لیندا جکسون، مدیرعامل پژو سیتروئن در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که پس از خروج آمریکا از برجام سیاست جدیدی درمورد لغو فعالیت با ایران اتخاذ نمی‌کند. اگرچه پژو-سیتروئن درمورد آینده فعالیت تجاری خود با ایران هنوز محتاط است اما فعالیت این گروه خودروسازی در ایران تا زمان مشخص شدن موضع اتحادیه اروپا در مقابل تحریم‌های آمریکا هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن موفق شد تنها ظرف چند ساعت ۲۰۰۰ دستگاه سیتروئن C3 بفروشد. بنابراین از صحبت جکسون می‌توان نتیجه گرفت که بازار ایران هنوز منافع پژو-سیتروئن را به خوبی تامین می‌کند و این گروه خودروسازی فعلا به قطع هم‌کاری فکر نمی‌کند. با تحولات سیاسی اخیر، بازار خودرو ایران بیشتر از وقتی تحت تاثیر گرانی قرار گرفته و چشم‌انداز فعالیت خیلی از نمایندگی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در حالی که از ادامه‌ی فعالیت پژو-سیتروئن در ایران صحبت می‌کنیم، واردات خودروهای ژاپنی و آلمانی توسط شرکت‌های نمایندگی با دست‌اندازهای زیادی مواجه شده‌ است.

به نظر می‌رسد باید تا چند ماه دیگر منتظر روشن شدن تکلیف همکاری خودروسازهای خارجی با شرکت‌های ایرانی باشیم. آیا شما بهت ادامه همکاری خودروسازها با ایران خوشبین هستید یا بدبین؟

منبع: رویترز

مطلب پژو-سیتروئن فعلا به فعالیت خود در ایران ادامه می‌دهد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala