بر اساس خبری که استودیوی بازی‌سازی «گرس‌هاپر منیوفکچر» (Grasshopper Manufacture) امروز صبح منتشر کرد، قرار است نسخه‌ای بازسازی شده از بازی Killer7 روی کامپیوتر و از طریق سرویس استیم عرضه شود. بازی Killer7 در سال ۲۰۰۵ روی دو کنسول پلی‌استیشن۲ و گیم‌کیوب عرضه شده بود و از همان سال‌ها، تقاضا برای عرضه‌ی این بازی روی پلتفرم‌های دیگر زیاد بود.

خبر عرضه‌ی بازسازی Killer7 را شخصا «گوییچی سودا» (Goichi Suda)، کارگردان این بازی، در رویداد MomoCon 2018 اعلام کرد. گوییچی سودا، یا بهتر است بگوییم «سودا ۵۱»، با اینکه پس از Killer7 هم بازی‌های مختلفی ساخته، ولی هنوز هم همه‌ی افراد از این بازی به عنوان بهترین کار او یاد می‌کنند.

استایل عجیب بازی در روایت داستان خود و چگونگی به تصویر کشیدن آن، به هنگام عرضه منتقدان را به دو دسته تقسیم کرده بود.

بازی Killer7 شاید یکی از بهترین مثال‌ها برای نمایش سورئالیسم در بین بازی‌های ویدیویی باشد؛ سبکی که کمتر در صنعت بازی به آن برخورد کرده‌ایم. شاید Killer7 در ظاهر قصه‌ای از انتقام چند قاتل از یک شرکت و یک ضدقهرمان باشد، ولی بازی بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و در کنار سبک و سیاق عجیب و غریبی که دارد، قصه‌ای چند لایه تعریف می‌کند.

فقط هم قصه و سبک و سیاق بازی نیست، بلکه Killer7 از نظر روند بازی هم تمام و کمال با دیگر بازی‌ها فرق می‌کند. بازی سیستم کنترل و مکانیک‌های عجیب و غریبی را مقابل‌تان می‌گذارد؛ مکانیک‌هایی که شبیه آن را نه قبل از Killer7 و بعد از آن در هیچ بازی دیگری ندیده‌ایم.

استایل عجیب بازی در روایت داستان خود و چگونگی به تصویر کشیدن آن، به هنگام عرضه منتقدان را به دو دسته تقسیم کرده بود. عده‌ای از منتقدان Killer7 را مثالی بسیار خوب برای به نمایش کشیدن بازی‌های ویدیویی به عنوان یک هنر می‌دانستند و گروه مقابل، بازی را گنگ و مبهم عنوان می‌کردند.

بازی Killer7

با این حال، در حال حاضر که ۱۳ سال از عرضه‌ی Killer7 می‌گذرد و صنعت بازی آن‌قدر گسترش پیدا کرده است که بازی‌های مستقل و هنری در آن کم پیدا نمی‌شوند، از این بازی به عنوان تجربه‌ای موفق در ساخت یک بازی هنری و سورئال یاد می‌شود؛ طوری که در چند سال اخیر تعداد درخواست‌ها از گوییچی سودا برای عرضه‌ی دوباره‌ی Killer7 کم نبوده است.

اگر به هنگام عرضه یا پس از آن، Killer7 را تجربه نکرده‌اید، عرضه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن روی کامپیوتر می‌تواند بهترین زمان برای تجربه‌ی این بازی باشد. با این حال احتمال اینکه بازی به مذاق‌تان خوش نیاید، کم نیست.

در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر نسخه‌ی کامپیوتر Killer7 را ببینید. این نسخه پاییز امسال عرضه می‌شود.

مطلب Killer7، از عجیب‌ترین بازی‌های تاریخ، به کامپیوتر می‌آید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala