روز گذشته ویدیویی منتشر شد که در جریان آن یک نفر با استفاده از عکس چهره یک کاربر دیگر می‌تواند قفل وان‌پلاس ۶ را باز کند. البته در این ویدیو فرایند باز شدن قفل نشان داده نمی‌شود و به همین خاطر این ویدیو می‌تواند جعلی باشد.

فریب سیستم تشخیص چهره گوشی‌های اندرویدی با استفاده از عکس موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود.

با این وجود، فریب سیستم تشخیص چهره گوشی‌های اندرویدی با استفاده از عکس موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود و حتی گوشی‌های معروفی مانند گلکسی نوت ۸ هم قربانی این قضیه بوده‌اند. هرچند چنین موضوعی برای هواداران وان‌پلاس ۶ ناامیدکننده است، اما چندان هم تعجب‌آور نیست. زمانی که کاربران وان‌پلاس ۶ سیستم تشخیص چهره را به‌عنوان روش باز کردن قفل گوشی خود انتخاب می‌کنند، پیغامی به نمایش درمی‌آید که در آن نوشته شده این روش چندان ایمن محسوب نمی‌شود. در ضمن با انتخاب این روش، کاربران همچنان می‌توانند از روش الگو یا وارد کردن پین هم استفاده کنند.

در همین زمینه وان‌پلاس بیانیه‌ای را منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده: «هرچند ما همواره تلاش می‌کنیم سیستم تشخیص چهره بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد، اما در هر صورت به دلیل مسائل امنیتی به کاربران خود توصیه می‌کنیم که برای باز کردن قفل این گوشی، از رمز عبور، پین یا اثر انگشت استفاده کنند. به دلیل همین مشکلات امنیتی، سیستم تشخیص چهره برای برنامه‌های مربوط به امور مالی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال، ما همواره در راستای بهبود تمام تکنولوژی‌های مربوط به گجت‌های ما، از جمله سیستم تشخیص چهره، تلاش می‌کنیم.»

منبع: Android Authority

مطلب سیستم تشخیص چهره وان‌پلاس ۶ با یک عکس فریب می‌خورد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala