سال گذشته هنگامی که گوشی هوشمند پیکسل ۲ از سوی گوگل عرضه شد، بسیاری از کاربران از عدم ارائه‌ی شارژر بی‌سیم ابراز نارضایتی کردند. حالا و پس از انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید، به نظر می‌رسد گوگل بالاخره به خواسته‌ی کاربرانش تن داده و می‌خواهد گوشی هوشمند پیکسل ۳ را با شارژر بی‌سیم به بازار بفرستد.

توسعه دهندگان اندروید و علاقمندان گوشی هوشمند ساخت گوگل به شواهدی دست پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد به احتمال زیاد گوشی پیکسل ۳ با قابلیت شارژ بی‌سیم به بازار عرضه خواهد شد.

توسعه دهندگان اندروید فعال در فروم XDA به تازگی به کدهایی مخفی در بطن اندروید P دست یافته‌اند که نشان می‌دهد گوگل به صورت جدی‌تری پشتیبانی از شارژ بی‌سیم دیوایس‌های اندرویدی را در دستور کار خود قرار داده است. سیستم عامل اندروید از چهار سال پیش و همزمان با انتشار نسخه‌ی ۴.۲ (Jelly Bean)  پشتیبانی از سیستم شارژ بی‌سیم را در ظرفیت‌های گوناگون آغاز کرد. اما به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از طریق ایجاد یک دسترسی کاملا جدید در منوی دیوایس‌های اندرویدی به طور خاص شارژرهای بی‌سیم را مورد پشتیبانی قرار دهد. توسعه‌دهندگان اندروید می‌گویند شاخه‌ی Connected Devices در منوی آخرین نسخه‌ی اندروید، گزینه‌هایی برای شارژرهای بی‌سیم در نظر گرفته است.

از سوی دیگر به تازگی تصاویری احتمالی از طراحی نهایی پیکسل ۳ منتشر شده که نشان می‌دهند در ساخت بدنه‌ی این گوشی از صفحه‌ای شیشه استفاده شده است. از آن‌جایی که صفحه شیشه‌ای بر روی بدنه شرط لازم برای توانایی استفاده از شارژرهای بی‌سیم است، به نظر می‌رسد احتمال عرضه‌ی گوشی جدید گوگل به همراه این نوع شارژر تا حد زیادی افزایش یافته است. هرچند استفاده از صفحه‌ی شیشه‌ای در پشت گوشی ساخت اپل ممکن است صرفا جنبه‌ی زیباسازی داشته باشد، اما با توجه به کدهای کشف شده در آخرین نسخه‌ی اندروید، بعید به نظر می‌رسد که هدف طراحان پیکسل تنها زیبایی بیشتر این گوشی هوشمند بوده باشد.

با این حال و با توجه به اطلاعات منتشر شده در فروم XDA، به نظر می‌رسد گوگل در حال آزمایش مراحل نهایی یک سیستم شارژ بی‌سیم پیشرفته است. هرچند عرضه‌ی این قابلیت با گوشی جدید گوگل با قطعیت قابل پیش‌بینی نیست، اما شواهدی مانند استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای و قابلیت‌های آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید، می‌تواند احتمال این اتفاق را تا حد زیادی بالا ببرد.

منبع: Phone Arena

مطلب پیکسل ۳ به شارژر بی‌سیم مجهز خواهد شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala