در مدت کوتاهی که تا زمان رونمایی از گوشی پرچمدار پیکسل ۳ باقی مانده است، هر روز اخبار و شایعات جدیدی در مورد این محصول پیشروی گوگل منتشر می‌شود. چندی پیش و پس از انتشار جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید، توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل به کدهایی مخفی دست پیدا کردند که احتمال مجهز شدن گوشی پیکسل ۳ به سیستم شارژ بی‌سیم را تقویت می‌کرد. توسعه‌دهندگان این سیستم عامل دست از بررسی لایه‌های این نسخه از اندروید نکشیده و اخیرا اعلام کرده‌اند به احتمال زیاد گوگل قصد دارد دوباره از سیستم Active Edge در ساختار جدیدترین گوشی‌اش هم استفاده کند.

به نظر می‌رسد سیستم اختصاصی لبه‌های حساس به فشار که گوگل آن را در گوشی پیکسل ۲ به کار برد، در نسل جدید این گوشی دستخوش تغییرات مثبتی شود.

سیستم لبه‌های حساس به فشار که گوگل نام Active Edge را برای آن انتخاب کرده است، به کاربر گوشی‌های پیکسل این امکان را می‌دهد تا با فشار دادن لبه‌های کناری گوشی فرمان دلخواه خود را اجرا کنند. طبق تجربه‌ی کاربران گوشی پیکسل ۲، میزان فشار لازم برای صدور فرمان به دلخواه و انتخاب کاربر است و او از این طریق به می‌تواند به دستیار صوتی گوگل دسترسی داشته باشد.

به گفته‌ی توسعه‌دهندگان اندروید فعال در فروم XDA، اولین نشانه‌ها از وجود قابلیت Active Edge از آنجایی مشخص شد که در آخرین به‌روز رسانی اندروید، ویژگی WakeMode که با این قابلیت در ارتباط است دچار تغییراتی شد. با توجه به توضیحات این توسعه‌دهندگان، مشخص شد ویژگی WakeMode  شامل شیوه‌ی فعالیت جدیدی به نام isWakeSettingEnabled است که کدهای درونی این متد با کدهای لازم برای فعالیت از طریق سیستم لبه‌های حساس به فشار هم‌خوانی دارند. با توجه به اطلاعات به دست آمده، می‌توان گفت که قابلیت لبه‌های حساس به فشار در هر دو مدل پیکسل ۳ قابل اجراست و همین نکته احتمال استفاده از آن را در حداقل یکی از دو مدل پیکسل بعدی بالا می‌برد. علاوه بر موارد یاد شده، منبع منتشر کننده‌ی عکس‌های اولیه گوشی پیکسل ۳ مدل XL، ادعا کرده بود این گوشی نسبت به فشار روی لبه‌های کناری واکنش نشان می‌داده است.

قابلیت Active Edge در گوشی پیکسل ۲ به کاربر این اجازه را می‌هد تا با فشردن لبه‌های گوشی دستیار صوتی گوگل  را فعال کنند. میزان فشار فیزیکی لازم قابل تنظیم بوده و کاربر می‌تواند تماس‌های دریافتی و آلارم از پیش تنظیم شده را هم از این طریق مدیریت کند. اگر گوگل بخواهد به هر دلیل کارایی سیستم Active Edge را در حد فعلی نگه دارد، بدون شک این کار نارضایتی بخش زیادی از علاقمندان به گوشی‌های پیکسل را به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر بسیاری از کاربران پیکسل علاقه دارند تا کارایی این سیستم از آنچه که در حال حاضر هست بیشتر شود. توانایی‌هایی مانند ثبت اسکرین‌شات یا باز شدن یک اپلیکیشن خاص از خواسته‌های کاربران فعلی گوشی‌های پیکسل به شمار می‌روند.

منبع: Phone Arena

مطلب گوگل تجربه‌ی Active Edge را در پیکسل ۳ تکرار می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala