گزارش‌های غیررسمی جدید خبر می‌دهند هواوی برای ساخت گوشی هوشمند میت ۲۰ پرو سفارش یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۹ اینچی را به کمپانی کره‌ای سامسونگ داده است. اما نکته‌ی خبر تنها اندازه‌ی این صفحه نمایش نیست. هنگامی که سایت خبری The Bell که در زمینه‌ی اخبار دنیای فناوری فعالیت دارد از تصمیم هواوی برای به‌ کارگیری فناوری OLED در هنگام سفارش این صفحه نمایش خبر داد، معلوم شد این شرکت چینی همچنان قصد دارد مسیری را که به سمت تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان آغاز کرده است ادامه دهد.

هواوی سفارش ساخت یک صفحه نمایش ۶.۹ اینچی را به سامسونگ داده است. به نظر می‌رسد این صفحه نمایش که قرار است با استفاده از فناوری OLED ساخته شود، برای گوشی رده‌بالای میت ۲۰ پرو در نظر گرفته شده است.

در خبری که در این وب‌سایت منتشر شده، ادعا شده است که شرکت کره‌ای سامسونگ در حال حاضر تولید نمونه‌هایی از صفحه‌نمایش مورد نظر هواوی را برای گوشی میت ۲۰ پرو آغاز کرده است و اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ی دو شرکت پیش رود، پس از تایید نهایی شرکت هواوی تولید انبوه این صفحه نمایش از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. از آن‌جا که انتظار می‌رود هواوی به رسم گذشته یک گوشی بالارده را در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۹ معرفی کند، برای بسیاری از کارشناسان و طرفداران هواوی این سوال پیش آمده که آیا سفارش این صفحه‌نمایش غول‌پیکر و مدرن مربوط به همان گوشی هوشمند است یا نه.

با توجه به ماهیت صفحه‌نمایش‌هایی که با فناوری OLED ساخته می‌شود، قیمت این نمونه از نمایشگر‌ها و البته اندازه‌ای که هواوی آن را سفارش داده است، به نظر می‌رسد این برند چینی می‌خواهد علاقمندانش را به زودی با یک گوشی هوشمند رده‌بالای کاملا متفاوت غافلگیر کند. البته نباید از خاطر برد که این غافلگیری به احتمال زیاد هزینه‌ی زیادی را هم برای علاقمندانی که به دنبال خرید این گوشی هستند در پی خواهد داشت. فراموش نکنیم دلیل قیمت بالای گوشی‌های پیشرویی مانند آیفون X، گذشته از فناوری‌های به‌کار رفته در ساخت آن‌ها، استفاده از صفحه نمایش‌های OLED است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی بازار پیش‌بینی می‌کنند به خاطر قیمت بسیار بالای این گوشی، خریداران برند هواوی به سمت مدل‌های بالارده‌ی ارزان‌تری مانند سری گوشی‌های P30 یا میت ۲۰ بروند. از طرف دیگر از آن‌جایی که مدل P30 به عنوان جزئی از خانواده‌ی محبوب گوشی‌های مدل P تا زمان برگزاری کنفراس MWC در زمستان سال ۲۰۱۹ معرفی نخواهد شد، بنابراین پیش بینی می‌شود گوشی هواوی میت ۲۰ همچنان مدعی کسب مقام بالاترین میزان فروش در بین محصولات این شرکت چینی باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد شرکت هواوی قصد دارد از گوشی‌ میت ۲۰ در ماه اکتبر سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی کند و با توجه به تاریخ‌های ذکر شده در خبر سفارش صفحه نمایش ۶.۹ اینچی OLED پس از آن باید منتظر رونمایی از گوشی گران‌قیمت این برند چینی باشیم. در سال‌های اخیر، اکثر گوشی‌های رده‌بالای خانواده‌ی میت در اندازه‌‌ای مشابه با بزرگ‌ترین گوشی‌های سری P به بازار عرضه شدند و سری میت پرو همواره‌ به عنوان بزرگ‌ترین گوشی‌های هواوی شناخته می‌شدند. اگر این شیوه‌ی هواوی در انتخاب اندازه‌ی نمایشگرها ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود گوشی میت ۲۰ با صفحه‌ای ۶.۱ اینچی به بازار عرضه شود. با توجه به این نکته احتمال به کار رفتن صفحه نمایش بحث‌ برانگیز سفارشی هوای در گوشی بالارده‌ی میت ۲۰ پرو باز هم بیشتر می‌شود.

با این اوصاف، باید گفت تمام این گفته‌ها در حال حاضر در حد گمانه مطرح هستند. بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اعتقاد دارند با وجود رونمایی قریب‌الوقوع گوشی هوشمند میت ۲۰ که خود یک پرچمدار با سایز بزرگ محسوب می‌شود، در حال حاضر ساخت یک گوشی بالارده‌ی دیگر با سایز ۶.۹ اینچی صفحه نمایش و طراحی بدون لبه از سوی هواوی هم منطقی به نظر می‌رسد.

منبع: Phone Arena

 

مطلب گوشی هواوی میت ۲۰ پرو به نمایشگر ۶.۹ اینچی OLED مجهز می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala