دوشنبه‌ی گذشته فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» توانست به رکورد فروش ۲ میلیارد دلار در سطح جهان برسد و در کنار فیلم‌های آواتار (جیمز کامرون – ۲۰۰۹)، تایتانیک (جیمز کامرون – ۱۹۹۷) و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (جی. جی. آبرامز – ۲۰۱۵)، تبدیل به چهارمین عضو باشگاه فیلم‌های دو میلیارد دلاری شود. این رکورد که تنها پس از ۴۸ روز از آغاز اکران جهانی فیلم به دست آمد، به آمار رکوردشکنی‌های بلک‌باستر خوش آب و رنگ استودیوی فیلم‌سازی مارول افزود و آن را تبدیل به یک فیلم تاریخ‌ساز کرد. شاید آنتونی و جوزف روسو فکر نمی‌کردند بتوانند وارد باشگاهی شوند که دو نام بزرگ مانند جیمز کامرون و جی. جی. آبرامز تنهای اعضای آن بودند.

«انتقام جویان: جنگ ابدیت» توانست با گذشتن از مرز فروش ۲میلیارد دلار در سینماهای جهان، پس از فیلم‌های آواتار، تایتانیک و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد وارد باشگاه فیلم‌های دو میلیاردی شود.

هر سه فیلم قبلی در ماه دسامبر اکران شده بودند. آخرین ماه سال میلادی فصل طلایی اکران فیلم‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. این زمان که به فصل تعطیلات هم معروف است اغلب باعث می‌شود تا به خاطر تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی، بینندگان زیادی در سراسر دنیا جذب سالن‌های سینما شوند. به همین دلیل از فیلم‌های اکران شده در این فصل انتظار فروش بالایی می‌رود. اما «انتقام جویان: جنگ ابدیت» از این قاعده مستثنا بود. بلک‌باستر برادران روسو در فصل اکران تابستانی به روی پرده‌ی سینماهای جهان رفت و دو میلیارد دلار فروخت. شاید همین نکته را هم بتوان یکی دیگر از رکوردهایی باشد که این فیلم توانسته کسب کند. البته نباید فراموش کرد که خوش‌فکری پخش کنندگان فیلم هم در فروش انفجاری ابتدای اکران بی‌تاثیر نبود. قرار بود یک هفته پس از آغاز اکران این فیلم، محصول دیگر مارول که با همکاری کمپانی فاکس قرن بیستم ساخته شده بود اکران شود. ددپول ۲ هم یکی از دیگر فیلم‌های فصل اکران تابستان بود که انتظار می‌رفت تماشاگران از آن به خوبی استقبال کنند و همین نکته زنگ خطری برای فروش هفته دوم اکران انتقام جویان: جنگ ابدیت محسوب می‌شد. اما پخش‌کنندگان انتقام جویان با جلو کشیدن اکران و ایجاد یکه‌تازی دو هفته‌ای برای این فیلم، توانستند آن را برای مدت بیشتری در صدر لیست باکس‌آفیس نگه دارند.

البته گذشته از تمام استراتژی‌های شرکت دیزنی که به عنوان پخش‌کننده‌ی این فیلم شناخته می‌شود، بسیاری از کارشناسان سینما وجود این تعداد از ستاره‌های سطح اول سینمای جهان را دلیل دیگری برای موفقیت فیلم می‌دانند. دیدن اسم‌هایی مثل رابرت داونی جونیور، کریس اوانس، اسکارلت جوهانسون و بندیکت کامبربچ به راحتی می‌تواند علاقمندان به سینمای سرگرم‌کننده را به سالن‌های سینما بکشاند. شرکت دیزنی بدون شک از اینکه توانسته نام دومین فیلمش را در باشگاه ۲ میلیارد دلاری‌ها ثبت کند راضی و خوشحال است.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین فیلم‌های مارول از نگاه منتقدان

از زمان آغاز اکران «انتقام جویان: جنگ ابدیت» در اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی تا کنون، این فیلم توانسته رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند. این فیلم توانست با فروش ۶۴۰ میلیون دلار در نمایش افتتاحیه در سطح جهان تاریخ ساز شود. کسب ۱ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش در تنها ۱۱ روز ابتدایی نمایش، رکورد دیگری بود که فیلم ابر قهرمانی برادران روسو به نام خود ثبت کرد.

انتقام جویان: جنگ ابدیت

به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸ برای کمپانی دیزنی، سالی فوق‌العاده است. رکوردشکنی‌های چشم‌گیر «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و فروش ۱.۳ میلیارد دلاری فیلم پلنگ سیاه در سطح جهان، نشان می‌دهند که فرمول‌های دیزنی برای کسب موفقیت هنوز به خوبی کار می‌کنند. پلنگ سیاه که به عنوان اولین فیلم ابرقهرمانی مارول که توسط یک فرد امریکایی افریقایی‌تبار کارگردانی شده شناخته می‌شود، اولین ابرقهرمان سیاه‌پوست مارول را هم به روی پرده‌ی سینماهای جهان برد. هر چند برای ساخت این فیلم عمدتا از بازیگران سیاه‌پوست استفاده شد، اما در کنار چادویک بوسمن و فارست ویتاکر دوست داشتنی، بازیگرانی چون اندی سرکیس و مارتین فریمن هم به جذاب‌تر شدن فیلم کمک زیادی کردند. پلنگ سیاه با گذشتن از مرز فروش یک میلیارد دلار ، توانست جایگاه پنجم را در لیست ۳۰تایی فیلم‌های تاریخ سینما با فروش بالای یک میلیارد دلار از آن خود کند.

منبع: CNN

 

مطلب «انتقام جویان: جنگ ابدیت» به باشگاه فیلم‌های دو میلیارد دلاری پیوست برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala