شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وضعیت کیفیت خودرو در اردیبهشت ماه امسال را اعلام کرد. خودروهای ارزیابی شده در دو گروه سبک و سنگین دسته‌بندی مي‌شوند که در این مطلب به فهرست کیفی خودروهای سبک در دو دسته وانت و سواری نگاهی خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، براساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تعداد ۹۶۴۹۲ دستگاه خودرو تولید شده است. از این تعداد دستگاه تولید شده، ۹۹ درصد به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، ۴۴ مدل خودرو درگروه سبک و ۹مدل در گروه سنگین شامل می‌شود.

بخش وانت

در بخش سطح قیمتی ۲ وانت‌های تولید داخل، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

کیفیت خودروهای داخلی

بخش سواری

در سطح قیمتی ۱ بخش سواری، خودروهای پژو ۲۰۰۸، نیومزدا ۳، گرند ویتارا و در سطح قیمتی ۲ خودروهای کیا سراتو و هیوندای i20 با کسب ۴ ستاره به عنوان باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل معرفی شدند.

کیفیت ماشین داخلی

خودرو داخلی در سطح قیمتی ۳ خودروی آسا B30 و در سطح قیمتی ۴، رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر۹۰ پلاس و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. در این میان، محصولات سایپا X111و  X132 با کسب تنها ۱ ستاره کیفی به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل محسوب می‌شوند. با توجه به فهرست کیفیت خودروهای تولی داخل، به نظر شما کدام ماشین‌ها هنوز ارزش خرید نسبتا بالایی برای مشتریان ایرانی دارند؟

مطلب باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین ماشین‌های داخلی این ماه مشخص شدند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala