شاید چند وقتی می‌شود که در تلویزیون QLEDتان فیلم‌های روز را تماشا کرده یا در Smart Hub آن بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید. یا شاید تازه به جمع هواداران QLED پیوسته‌اید و می‌خواهید از همان ابتدا بهترین کیفیت تصویر را در تلویزیون‌تان تجربه کنید. در هر صورت باید مطمئن باشید که از مزایایی مثل مشاهده رنگ‌ها به شکل واقعی و با حجم ۱۰۰٪ روی QLEDتان لذت ببرید. در ادامه نگاهی داریم به بهترین حالت تنظیم تلویزیون QLED سامسونگ برای هر محتوایی، فیلم، بازی یا مسابقات ورزشی.

چرا باید QLED را تنظیم کنیم؟

این سری از تلویزیون‌های سامسونگ به لطف استفاده از ذرات فلزی کوانتوم دات جدید، می‌توانند رنگ‌ها را به واقعی‌ترین شکل نمایش دهند. ذرات کوانتوم دات بسته به اندازه خود، رنگ‌های متفاوتی را تولید می‌کنند و این رنگ‌ها آنقدر غنی هستند که احساس می‌کنید در همان صحنه اصلی هستید.

حالت Game برای بازی

این حالت برای کسانی است که می‌خواهند جدیدترین بازی‌های دیجیتالی را تجربه کنند. این حالت نه تنها رنگ و شفافیت تصویر را متناسب با بازی به بهترین شکل تنظیم می‌کند بلکه نرخ بروزرسانی تصویر را هم بالا برده و مانع هرگونه پرش در تصویر می‌شود. با داشتن حجم رنگ کامل و نرخ بروزرسانی بالا می‌توانید بازی را بدون هیچ مشکلی در تصویر انجام دهید.

برای رسیدن به این تنظیمات باید مسیر زیر را در منو بروید: Setting > General > External Device Manager > Game Mode

حالت Movie برای بهترین تجربه تماشای فیلم در شب

با انتخاب حالت Movie می‌توانید فیلم موردعلاقه‌تان را به همان شکل که به هنگام ساخت ضبط شده است ببینید. این حالت نه تنها رنگ‌ها را متناسب با کنتراست و دینامیک رنگ تلویزیون‌های QLED تنظیم می‌کند بلکه کیفیت تصویر را هم هماهنگ با دید کارگردان بهینه‌سازی می‌کند. برای رسیدن به بهترین کیفیت تصویر می‌توانید گزینه‌های Digital Clean View و Auto Motion Plus را هم روشن کنید. این فناوری‌ها در کنار کاهش انعکاس نور روی صفحه Ultra Black سامسونگ می‌تواند بهترین تجربه دیداری را برای شما به همراه داشته باشد.

برای رسیدن به این تنظیمات باید مسیر زیر را در منو بروید: Picture > Picture Mode > Movie

هیجان مسابقه با بهترین کیفیت

هیجان بازی در انرژی است که به شما منتقل می‌کند پس اگر نتوانید اتفاقات سریع و لحظه‌ای مسابقه را با بهترین کیفیت ببینید شاید دورهمی با دوستان‌تان برای تماشای مسابقه، خیلی هم کسل‌کننده شود. اما حضور QLED هیجان شما را تضمین می‌کند. با فعال کردن حالت Auto Motion Plus می‌توانید دقت تصویر را تا حدی بالا ببرید که لحظات سریع و آنی بازی را هم با بالاترین کیفیت مشاهده کنید.

برای رسیدن به این تنظیمات باید مسیر زیر را در منو بروید: Settings > Picture > Expert Settings > Auto Motion Plus Setting

مطلب  چطور در تلویزیون QLED بهترین کیفیت را تجربه کنیم برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala