طی سال‌های گذشته شایعات گوناگونی درباره‌ی تصمیم سامسونگ مبنی بر ساخت یک گوشی تاشو منتشر شده است. هر سال و در فصل رونمایی محصولات جدید، سایت‌های خبری از احتمال رونمایی یک گوشی تاشوی مدرن توسط سامسونگ خبر می‌دهند. این نوع گوشی، پیش از همه‌گیر شدن تلفن‌های تخت هوشمند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بودند و طرفداران این مدل از گوشی‌ها هنوز هم در انتظار معرفی یک گوشی هوشمند تاشو توسط سازندگان بزرگ محصولات ارتباطی هستند. طرح‌های مفهومی زیادی از سوی طراحان و کاربران ارائه شد؛ اما هنوز هیچ‌کدام از برندهای رده‌بالای بازار محصولات ارتباطی ریسک تولید انبوه یک گوشی هوشمند تاشو را نپذیرفته است.

عکس‌هایی از نمونه‌ی اولیه‌ی یک گوشی تاشو مربوط به چند سال قبل منتشر شده که احتمال توجه شرکت سامسونگ به ساخت یک تلفن هوشمند تاشو را بالا می‌برد.

آخرین شایعات مثل اکثر موارد مشابه مربوط به برند کره‌ای سامسونگ است. گفته می‌شود پروژه‌ی ساخت تلفن هوشمند تاشوی این شرکت در سکوت خبری پیش‌برده می‌شود. در خبرهای غیر رسمی آمده بود که سامسونگ برای این تلفن از یک صفحه نمایش فوق‌ پیشرفته‌ استفاده کرده که تا حد زیادی قابلیت انعطاف داشته و اجازه می‌دهد نمایشگر هم به همراه بدنه‌ی تلفن از محل اتصال تا شود. گفته شده کاربر برای استفاده از این تلفن الزامی به باز کردن آن ندارد و در صورت باز شدن، می‌توان از آن به عنوان یک تبلت استفاده کرد.

به تازگی عکس‌هایی در اکانت توییتر یک کاربر چینی منتشر شده که نمونه‌ای از یک پروژه‌ی قدیمی و کنسل شده‌ی سامسونگ را نشان می‌دهند. تلفنی که در این عکس‌ها به نمایش درآمده، بر خلاف تصور از کنار باز شده و صفحه نمایشی هم‌اندازه‌ی دو نمایشگر معمول تلفن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این عکس‌ها می‌توانند نشانی از ایده‌ی کلی سامسونگ برای ساخت یک گوشی تاشو در آینده‌ی نزدیک باشند. به گفته‌ی کارشناسان این عکس‌های منتشر شده مربوط به یک گوشی مفهومی با نام SM-G929F هستند که توسط شرکت سامسونگ طراحی شد ولی هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید. این برنامه که مربوط به چند سال پیش است با عنوان «پروژه V» شناخته می‌شده است.

گوشی تاشو

با توجه به لغو شدن تولید انبوه تلفن پروژه‌ی V، هرچند این احتمال وجود دارد که در صورت صحت داشتن طراحی و تولید تلفن تاشوی جدید سامسونگ، این محصول هیچ شباهتی به تلفن تاشویی که عکس‌های آن به تازگی منتشر شده است نداشته باشد، اما در عین حال می‌تواند به عنوان سرنخی از ایده‌های سامسونگ برای تولید یک گوشی تاشو در آینده باشد. هیچ اطلاعات مشخصی در مورد میزان پیشرفت پروژه‌ی V در گذشته در دسترس نیست. تلفنی که در عکس‌های منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی توییتر به چشم می‌خورد بیشتر شبیه دو گوشی متصل شده به یکدیگر است و همین نکته در احتمال واقعی بودن این نمونه‌ی اولیه ایجاد شبهه می‌کند. هرچند گوشی‌های تاشویی شبیه محصول پروژه‌ی V پیش از این به صورت رسمی هم تولید و عرضه شده‌اند. حدود ۷ سال پیش برند Kyocera و در سال گذشته برند چینی معروف ZTE گوشی‌های هوشمند تاشویی را با همین شکل به بازار عرضه کردند. محصول ZTE که با نام Axom M به بازار ارائه شد توانست توجه بسیاری از رسانه‌های حوزه فناوری را به خود جلب کند.

منبع: Uber Gizmo

مطلب عکس‌های قدیمی نمونه‌ی اولیه یک گوشی تاشو از سامسونگ منتشر شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala