رییس سازمان بازرسی کل کشور از هک سایت وزارت صنعت خبر داد. به موجب هک این سایت، گفته می‌شود حدود ۵ هزار خودروی غیرقانونی با اختلاف قیمتی قابل توجهی وارد کشور شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: «سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس به صورت غیرمجاز وارد شده است. اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.» سراج در ادامه بیان کرد: « وضعیت بازار خودرو نیز تقریبا مانند بازار مسکن بود و پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی خودروها حتی تا صد میلیون تومان گران شوند. به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.»

واردات غیرمجاز خودرو

هنوز مشخص نیست که عاملان هک سایت چه کسانی بودند. هم‌چنین هنوز هیچ خبری درمورد شناسایی، پیگیری و برخورد با این متخلفان منتشر نشده است. این متخلفان ضمن هک سایت وزرات صنعت، ثبت و ورود ۵ هزار خودرو غیرمجاز موفق شده‌اند که ۴ هزار از دستگاه‌های وارداتی را با قیمت پایین‌تر وارد بازار کنند. سراج ضمن تایید خبر ورود غیرمجاز در همین خصوص گفت: «متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود ۵۰۰۰ خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴۰۰۰ خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود.»

در انتها سراج درخصوص برگزاری جلسه مبارزه با فساد اقتصادی و سازمان بازرسی کل کشور گفت: «نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ٤ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.»

منبع: ایسنا

مطلب هک سایت وزارت صنعت و ورود ۵ هزار خودروی غیرقانونی! برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala