سامسونگ تنها شرکتی نیست که در راستای تولید یک گوشی تاشو تلاش می‌کند، در این عرصه شرکت‌های دیگری از جمله موتورولا هم حضور فعالی دارند. این شرکت پتنتی را به ثبت رسانده که در این پتنت، شاهد راه‌حلی برای مشکل رایج گوشی‌های تاشو هستیم.

موتورولا مشغول توسعه‌ی یک تکنولوژی مبتنی بر گرما است که منجر به حل مشکل نواحی تا شده می‌شود.

با وجود منعطف بودن نمایشگرهای اولد، خم کردن متعدد این نمایشگرها تأثیر خود را بر آن‌ها باقی می‌گذارد و شکل آن‌ها را تا حدی تغییر می‌دهد. این مشکل لزوما دائمی نیست، اما در تجربه‌ی کاربری تا حد زیادی تأثیرگذار است. با توجه به این موضوع، موتورولا مشغول توسعه‌ی یک تکنولوژی مبتنی بر گرما است که منجر به حل مشکل نواحی تا شده می‌شود. طبق این پتنتی که موتورولا ثبت کرده، در این نواحی سنسورهایی تعبیه می‌شود و اگر سنسورها بروز مشکل در این مناطق از نمایشگر را تشخیص بدهند، با انتشار گرما وضعیت نمایشگر را به حالت سابق برمی‌گردانند.

موتورولا هنوز نمونه‌ی ساخته شده‌ای از این پتنت را در جایی نمایش نداده، اما به نظر می‌رسد این راه‌حل می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مربوط به این گوشی‌ها را برطرف کند. با این وجود، به دلیل اینکه هنوز موتورولا برنامه‌ی مشخصی را برای تولید چنین گوشی‌هایی اعلام نکرده، پس فعلا نباید به گمانه‌زنی در مورد این گوشی و احتمال رقابت آن با گوشی تاشو سامسونگ بپردازیم. در نهایت با توجه به ثبت این پتنت و دیگر اخبار مرتبط با این گوشی‌ها، می‌توانیم بگوییم که در سال‌های آینده احتمالا شاهد پیشرفت‌های زیادی در راستای طراحی و تولید گوشی‌های تاشو خواهیم بود.

گوشی تاشو

منبع: Phone Arena

مطلب موتورولا پتنت یک گوشی تاشو را ثبت کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala