موسسه‌ی آماری «نیلسن» (Nielsen) گزارش سالانه‌ی خود از وضعیت صنعت بازی را منتشر کرده است؛ گزارشی که از جریان‌های مختلف و جدید صنعت بازی در سال گذشته می‌گوید.

گزارش کامل نیلسن موضوع‌های مختلفی مثل دیدگاه گیمرها به هدست‌های واقعیت مجازی یا تورنمنت‌های حرفه‌ای ورزشی و هم‌چنین ارتقا کنسول‌ها میان نسل را بررسی کرده، ولی شاید یکی از بخش‌های جالب این گزارش، وضعیت بازی‌های دیجیتال و فیزیکی باشد.

شما بگویید: خرید بازی دیسکی یا دیجیتالی

گیمرهایی که بالاتر از ۱۳ سال سن داشتند، در یکی از تحقیقات نیلسن به سوالات مختلفی پاسخ داده‌اند؛ سوالاتی مثل اینکه در هفته چقدر زمان برای بازی کردن صرف می‌کنند و ماهانه هزینه‌ی بازی کردن آن‌ها چقدر می‌شوند. سپس موسسه‌ی نیلسن پاسخ‌های داده شده را برای هر پلتفرم و اینکه آیا بازی‌ها را دیجیتال تهیه می‌کنند یا به صورت دیسکی و فیزیکی، به صورت جدا بررسی کرده است.

به طور کلی ۶۶ درصد کسانی که روی کنسول بازی می‌کنند، ترجیح می‌دهند بازی‌ها را به صورت دیسکی و فیزیکی خریداری کنند. این رقم برای کسانی که روی کامپیوتر بازی می‌کنند ۲۹ درصد است. از آن طرف، ۳۳ درصد کسانی که روی کنسول بازی می‌کنند بازی‌های خود را دیجیتال می‌خرند. برعکس گیمرهای کنسولی، بیشتر گیمرهای کامپیوتر بازی‌های خود را دیجیتال خریداری می‌کنند؛ طوری که ۷۱ درصد کسانی که روی کامپیوتر بازی می‌کنند ترجیح می‌دهند بازی خود را دیجیتال خریداری کنند.

گیمرهایی که بازی‌های خود را دیجیتال خریداری می‌کنند، فرقی نمی‌کند روی کنسول بازی کنند یا روی کامپیوتر، در هفته زمان بیشتری برای بازی کردن صرف می‌کنند. میانگین بازی کردن گیمرهایی که روی کامپیوتر بازی‌های خود را دیجیتال می‌خرند، ۷.۶ ساعت در هفته است. این رقم برای گیمرهای کنسول ۶.۴ ساعت در هفته است.

از طرف دیگر، کسانی که بازی‌های خود را فیزیکی خریداری می‌کنند به طور کلی هزینه‌ی بیشتری می‌کنند، چه روی کامپیوتر و چه روی کنسول.

در ادامه می‌توانید هم‌چنین ببینید هزینه‌ای که گیمرها در ماه می‌کنند صرف چه چیزی می‌شود. بازی‌های جدید، بیشتری سهم هزینه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و محتوای دانلودی هم در رتبه‌ی دوم و پس از آن‌ها قرار گرفته‌اند.

می‌توانید گزارش کامل را از وب‌سایت رسمی نیلسن دریافت کنید. البته باید برای دریافت گزارش کامل یک درخواست ثبت کنید.

منبع: Nielsen

مطلب ۶۶ درصد گیمرهای کنسولی بازی‌ها را دیسکی می‌خرند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala