مایکروسافت روز گذشته قابلیت جدیدی تحت عنوان visual search را معرفی کرد. این قابلیت جدید موتور جستجوی بینگ به کاربران اجازه می‌دهد که سوژه‌های عکس‌های گرفته شده با گوشی خود را به‌صورت آنلاین جستجو کنند. این قابلیت بسیار شبیه به گوگل لنز و سرویس‌های مشابه دیگر شرکت‌ها است و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند موارد موجود در عکس‌ها را شناسایی و آن‌ها را در محیط وب جستجو کند.

این قابلیت جدید مایکروسافت در تعدادی از اپلیکیشن‌های مختلف این شرکت قابل دسترس است. از بین آن‌ها می‌توانیم به اپلیکیشن بینگ در اندروید و iOS، لانچر مایکروسافت، مایکروسافت اج در اندروید و به زودی در iOS اشاره کنیم. با استفاده از این قابلیت می‌توان کارهایی مانند جستجوی نژادهای مختلف سگ‌ها، نقاط توریستی و حتی انواع مدل لباس‌ها را انجام داد. این قابلیت ابتدا محتوای موجود در تصویر را شناسایی می‌کند و گاهی اوقات کاربر را روانه‌ی فروشگاه‌های آنلاینی می‌کند که جنس موردنظر را می‌فروشند.

این قابلیت جدید مایکروسافت در تعدادی از اپلیکیشن‌های مختلف این شرکت قابل دسترس است.

مدیر محصول بخش جستجوی تصویری بینگ می‌گوید: «گاهی اوقات، برای جستجوی مواردی که در جلوی چشم ما قرار دارند، نمی‌توانیم از کلمات استفاده کنیم.» روز به روز به تعداد شرکت‌های فعال در عرصه‌ی جستجوی تصویری افزوده می‌شود. هرچند این قابلیت همچنان استفاده‌های چندان زیادی ندارد، اما با توجه به هوشمندی الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و افزایش داده‌های مربوط به آن، دقت این قابلیت‌ها به طور فزاینده‌ای رو به بهبود است. در آینده‌ی نه‌چندان دور، به‌راحتی می‌توانیم تمام محیط اطراف خود را در اینترنت جستجو کنیم.

منبع: The Verge

مطلب مایکروسافت رقیب گوگل لنز را معرفی کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala