بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در گلکسی اس ۱۰ شاهد اسکنر عنبیه نخواهیم بود و سامسونگ در عوض توجه خود را معطوف به تعبیه‌ی حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی کرده است. طبق گزارش این منبع کره‌ای، سامسونگ برای ساخت نمونه اول این گوشی، قطعات مربوط به اسکنر عنبیه را سفارش نداده است.

در این گزارش آمده که اسم رمز این گجت Beyond است و به اندازه‌ی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس هم اشاره شده است. گفته می‌شود گوشی اس ۱۰ از نمایشگر ۵.۸ اینچی و مدل پلاس از نمایشگر ۶.۳ اینچی بهره می‌برد. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، پس نمایشگر مدل استاندارد هم‌اندازه‌ی گلکسی اس ۹ است اما در مورد نمایشگر مدل پلاس شاهد افزایش اندازه‌ی ۰.۱ اینچی خواهیم بود.

گفته می‌شود گوشی اس ۱۰ از نمایشگر ۵.۸ اینچی و مدل پلاس از نمایشگر ۶.۳ اینچی بهره می‌برد.

اگر سامسونگ برای این گوشی از سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کند، عدم استفاده از اسکنر عنبیه یک اقدام کاملا منطقی محسوب می‌شود. زیرا این اسکنرها هرچند ایمن هستند، اما در محیط‌های تاریک یا زمانی که کاربر عینک زده باشد، عملکرد خوبی ندارند. اما سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عملکرد بسیار خوبی دارند و در انواع و اقسام محیط‌ها با شرایط مختلف می‌توان از آن‌ها بهره برد.

البته گوشی گلکسی اس ۱۰ روزهای اولیه‌ی توسعه را از سر می‌گذراند و عدم سفارش قطعات مربوط به اسکنر عنبیه لزوما به معنای این نیست که سامسونگ هیچوقت این قطعات را سفارش نمی‌دهد. در این مقاله همچنین آمده که اگر سامسونگ برای بهره‌گیری از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر به مشکلی بربخورد، شاید دوباره به استفاده از اسکنر عنبیه روی بیاورد.

گلکسی اس ۱۰ دهمین سری از سری گوشی‌های گلکسی اس محسوب می‌شود و به همین خاطر سامسونگ می‌خواهد نوآوری‌های زیادی را در مورد این گوشی عملی کند. استفاده از اسکنر عنبیه که از زمان گوشی نگون‌بخت گلکسی نوت ۷ در پرچم‌داران سامسونگ وجود دارد، منجر به خاص شدن این گوشی نمی‌شود. به همین خاطر حذف این قابلیت، یک اقدام کاملا منطقی به حساب می‌آید.

منبع: Android Authority

مطلب احتمال حذف اسکنر عنبیه در گلکسی اس ۱۰ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala