رونمایی از کرک‌داون ۳ (Crackdown 3) به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. زمانی که مایکروسافت از سومین قسمت مجموعه بازی‌های کرک‌داون رونمایی کرد، تمرکز زیادی روی یک موضوع داشت: اینکه خالق مجموعه بازی‌های کرک‌داون یعنی «دیو جونز» (Dave Jones) به همراه شرکت جدیدش به اسم «کلادجاین» (Cloudgine) قرار است در ساخت کرک‌داون ۳ نقش داشته باشند. پیش از هر چیز قرار بود شرکت کلادجاین سرویس‌های ابری خود را در اختیار کرک‌داون ۳ قرار دهد تا به کمک آن‌ها حجمی از تخریب‌پذیری در بازی ممکن شود که پردازش آن، روی خود کنسول ممکن نیست.

فیل اسپنسر، که به هنگام رونمایی کرک‌داون ۳ مدیر ایکس‌باکس بود، در مصاحبه‌ای گفت که دیو جونز و شرکت کلادجاین ساخت فنی کرک‌داون ۳ را برعهده دارند. نکته‌ی جالب این جاست که شرکت بازی‌سازی «اپیک گیمز» (Epic Games) چند ماه پیش خبر داد که کلادجاین را خریده است. خالق مجموعه‌ی کرک‌داون هم سمت خود را به عنوان کارگردان کرک‌داون ۳ رها کرد و به عنوان مدیر برنامه‌های ابری و استراتژی‌های ورزشی کار خود را در اپیک گیمز آغاز کرد.

به هنگام رونمایی از کرک‌داون ۳، دیو جونز از قدرت بسیار زیادی که پردازش ابری به آن‌ها می‌دهد گفته بود. دیو جونز در مصاحبه‌ای با اشاره به حجم تخریب‌پذیری در بخش چند نفره‌ی کرک‌داون ۳ گفته بود: «برخلاف دیگر بازی‌ها، این دیوار می‌تواند به هر قدر حافظه و قدرت پردازشی که می‌خواهد، دسترسی داشته باشد. هر گلوله‌ای که به این دیوار شلیک می‌شود، بخشی از هندسه‌ی آن را تخریب می‌کند. همه چیز به صورت فیزیکی و واقعی صورت می‌گیرد.»

تخریب پذیری کرک‌داون ۳

در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ شاهد نمایش این تخریب پذیری بودیم. گرافیک بازی در حد و اندازه‌ی بازی‌های آن زمان نبود، و البته هنوز هم نیست، ولی تخریب پذیری که از آن صحبت شده بود، در دموی بازی به تصویر کشیده شد. بازی‌کننده‌ها برج‌ها و ساختمان‌های بزرگ را تکه به تکه خراب می‌کردند و به پایین می‌ریختند.

با این حال، فعلا از وضعیت این تخریب پذیری در کرک‌داون ۳ مطمئن نیستیم. بر و بچه‌های وب‌سایت پالی‌گان هفته‌ی گذشته و در طول نمایشگاه E3 2018 از مدیر استودیوی بازی‌سازی مایکروسافت درباره‌ی کرک‌داون ۳ قابلیت تخریب‌پذیری آن پرسیدند؛ قابلیتی که از همان سال ۲۰۱۵ تا به امروز چیز دیگری از آن نشان داده نشده. «مت بوتی» (Matt Booty) گفت که کار روی قابلیت تخریب پذیری بزرگ کرک‌داون ۳، ولی بعدا از آن صحبت خواهند کرد.

مدیر استودیوی بازی‌سازی مایکروسافت در پاسخ به اینکه چه شرکتی سرویس‌های ابری کرک‌داون ۳ را ارایه می‌دهد، پاسخ مشخصی ارایه نداد: «خوش‌شانس هستیم که می‌توانیم به عنوان بخشی از مایکروسافت، بسیار نزدیک با تیم ایکس‌باکس کار کنیم و توانایی‌های ابری را در تمام بازی‌های‌مان به بهترین شکل نشان دهیم. در طول زمان همه چیز پیشرفت خواهند کرد و با اینکه نمی‌توانم از اینکه چه چیزی در بازی است صحبت کنم، ولی خوشحالم که می‌توانیم به پیشرفته‌ترین سرویس ابری در این حوزه دسترسی داشته باشیم.»

در پاسخ به این سوال که آیا مایکروسافت با شرکت کلادجاین برای ارایه‌ی سرویس‌های ابری کرک‌داون ۳ همکاری می‌کند یا نه، مت بوتی گفت: «من نمی‌خواهم وارد جزییات فنی بشوم. فقط می‌گویم که زیرساخت‌های شگفت‌انگیزی داریم و بازی هم از نظر فنی بسیار خوب است و این دو را به خوبی در کنار هم قرار خواهیم داد.»

این پاسخ، کاملا مخالف صحبت‌های فیل اسپنسر در سال ۲۰۱۴ است که مشخصا از همکاری بزرگ شرکت کلاجاین و مایکروسافت می‌گفت.

مدیر شرکت Microsoft Game Studios هم‌چنین رسما تایید کرد که نه دیو جونز، خالق کرک‌داون ۳ و نه شرکت بازی‌سازی Reagent Games، شرکت دیگر دیو جونز، دیگر روی کرک‌داون ۳ کار نمی‌کنند. در حال حاضر تنها استودیوی Sumo Digital مشغول ساخت بازی است.

این طور که به نظر می‌رسد استودیوی بازی‌سازی Reagent Games حتی دیگر وجود هم ندارد. این شرکت به تماس‌ها و ایمیل‌های اصحاب رسانه‌ی صنعت بازی پاسخ نداده است و در عین حال هم آخرین توییت این شرکت، مربوط به زمستان دو سال گذشته است که در آن، از جذب برنامه‌نویس برای کار روی کرک‌داون ۳ خبر داده.

خبرگزاری Giant Bomb هفته‌ی گذشته در قالب یک مصاحبه از فیل اسپنسر درباره‌ی تخریب پذیری کرک‌داون ۳ و چگونگی استفاده از سرویس‌های ابری در آن پرسید. فیل اسپنسر هم در پاسخ گفت: «فکر کنم به اندازه‌ی کافی از چگونگی ساخت بازی صحبت کرده‌ایم و همه هم صحبت‌های من را درباره‌ی توانایی سرویس‌های ابری شنیده‌اند. پس بگذارید درباره‌ی خود کرک‌داون صحبت کنیم.»

مدیر بخش بازی مایکروسافت در ادامه‌ی همین مصاحبه می‌گوید: «بازی هنوز هم جای کار زیادی دارد. به هیچ وجه نمی‌گویم بازی بدون نقص است، ولی مشغول کار روی آن هستیم. مطمئن نبودیم که در E3 دوباره بازی را نشان دهیم و بگوییم که قرار است عرضه شود. نمی‌خواهم به طرفداران یک چیز را بگوییم و یک کار دیگر را انجام دهیم.»

مایکروسافت کرک‌داون ۳ را در کنفرانس خود که به مناسبت نمایشگاه E3 2018 برگزار کرده بود نشان داد و بالاخره گفت که این بازی، در روز ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

منبع: Polygon

مطلب کرک‌داون ۳ حال و روز خوبی ندارد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala