بر اساس گزارش Cnet، سامسونگ پتنت جدیدی در اختیار دارد که با استفاده از آن می‌تواند گوشی‌های کم‌حاشیه، بدون بریدگی صفحه نمایش و دکمه طراحی و به بازار عرضه کند.

این روزها خیلی از تولیدکنندگان موبایل به سمت طراحی کم‌حاشیه برای گوشی‌های پرچم‌دار خود روی آورده‌اند؛ از شرکت مشهوری مثل سامسونگ گرفته تا برخی از شرکت‌های چینی و نوظهور. در این میان شرکتی مثل اپل، گوشی پرچم‌دار آیفون X را با بریدگی بالای صفحه طراحی کرد تا بازهم فضای بیشتری به نمایشگر اختصاص دهد. با این حال خیلی‌ها ممکن است با این بریدگی ارتباط برقرار نکنند و آن را یک مزاحمت هنگام تماشای ویدیو یا استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف بدانند.

به همین منظور تولیدکنندگان موبایل به فکر پیدا کردن راه‌حلی برای یک‌دست کردن نمایشگرهای کم‌حاشیه موبایل هستند. حالا در جدیدترین خبرها شنیده می‌شود که سامسونگ پتنتی برای گوشی‌های کم‌حاشیه خود دارد که صفحه نمایش موبایل بدون بریدگی باشد و بیشترین فضای بدنه جلو را دربرگیرد.

پتنت سامسونگ

پتنت سامسونگ از گوشی‌های کم‌حاشیه و بدون بریدگی صفحه نمایش

بر اساس این طراحی مفهومی، گوشی‌های سامسونگ هیچ دکمه، بریدگی بالای صفحه و حتی جک هدفون ندارند. بنابراین سامسونگ تا حدامکان به سمت ساده‌سازی طراحی و دربرگیری بیشترین فضا برای نمایشگر گوشی‌های خود حرکت می‌کند. این زبان طراحی یادآور ظاهر گوشی گلکسی نوت ۸ است که درکنار بزرگی، گوشی‌های خمیده‌ای هم دارد.

با نزدیک شدن به زمان معرفی گوشی پرچم‌دار و جدید گلکسی نوت ۹ شایعه و گمانه‌زنی‌ها مدام بیشتر می‌شود. با این حال به نظر نمی‌رسد سامسونگ برای سبک طراحی گوشی جدید خود از این پتنت بهره گرفته باشد و برای عملی شدن این زبان طراحی باید بیشتر منتظر بمانیم.

منبع: Cnet

مطلب گوشی‌های سامسونگ در آینده بدون بریدگی صفحه نمایش می‌شوند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala