شگفت انگیزان ۲ (Incredibles 2) با شکستن یک رکورد دیگر تبدیل به اولین انمیشینی شد که توانسته در یک ماهه‌ی اول اکران از مرز کسب ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه‌‌ی سینماهای امریکای شمالی بگذرد. با گذشت یک ماه از آغاز اکران فیلم، طرفداران قسمت دوم انیمیشن شگفت انگیزان در چهارمین آخرهفته‌ی اکران هم سالن‌های سینما را پر کردند تا پیکسار و دیزنی بار دیگر بتوانند نام خود را به عنوان برترین سازنده‌ و پخش کننده‌ی انیمیشن در جهان ثبت کنند. قسمت اول این انیمیشن که در سال ۲۰۰۴ به روی پرده‌ی سینماهای جهان رفت هم با فروشی بالغ بر ۶۳۱ میلیون دلار شگفتی‌ساز شده بود. هرچند موفقیت بخش دوم هم از نظر کارشناسان سینمایی قابل پیش‌بینی بود، اما صدرنشینی این انیمیشن برای چهارمین هفته توجه تمام رسانه‌های سینمایی را به خود جلب کرده است.

قسمت دوم انیمیشن شگفت انگیزان که چهارده‌سال پس از پخش قسمت اول اکران شده پس فروش بی‌نظیر در اولین آخرهفته‌ی حضور بر پرده‌ی سینماها، حالا تبدیل به اولین انمیشین تاریخ سینما با فروش بالای ۵۰۰ میلیون دلار طی ماه اول اکران شده است.

پس از گذشت ۱۴ سال از اکران بخش اول، به نظر می‌رسد شگفت انگیزان ۲ توانسته توجه مخاطبان عام و تحسین منتقدان را به صورت هم‌زمان جلب کند. قسمت دوم داستان درست از جایی آغاز می‌شود که فیلم قبلی به پایان رسیده است. فیلم نه تنها برای کسانی که قسمت قبلی را دیده‌اند جذابیت دارد بلکه به خوبی توانسته با گروهی که با گذشت بیش از یک دهه از پخش اولین قسمت، مخاطب تازه‌ی این فیلم محسوب می‌شوند هم ارتباط برقرار کند. فیلم در عین حال که ادامه‌ای نوستالژیک محسوب می‌شود، تازگی‌های خاص خودش را هم دارد. به گفته‌ی افرادی که فیلم را در سالن سینما دیده‌اند، به نظر می‌رسد این‌بار کمپانی پیکسار جمعیت گسترده‌تری از مخاطبان را برای کشاندن به سالن‌های سینما هدف گرفته است. شگفت انگیزان ۲ که در اولین آخرهفته‌ی اکران خود توانست ۱۸۲ میلیون دلار درآمد کسب کند، همچنان به رکوردشکنی‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش وب‌سایت خبری The Wrap شگفت انگیزان ۲ توانسته اولین فیلم انیمیشن تاریخ سینما باشد که در یک ماهه‌ی اول اکران توانسته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد (تنها در سینماهای امریکای شمالی) کسب کند. فروش این فیلم تنها ۳۱ میلیون دلار با درآمد بی‌نظیر فیلم «در جستجوی دوری» (Finding Dory) که در سال ۲۰۱۶ اکران شد فاصله دارد. فارغ از رکوردشکنی در دنیای انیمیشن‌ها، شگفت انگیزان ۲ دوازدهمین فیلم تاریخ سینما هم محسوب می‌شود که توانسته در طول چهار هفته‌ی اول اکران، چنین رتبه‌ای را در باکس آفیس امریکای شمالی از آن خود کند. با توجه به استقبال بی‌نظیر مخاطبان انتظار می‌رود جدیدترین محصول پیکسار بتواند تا رتبه‌ی دهم این جدول هم صعود کند.

فیلم ابرقهرمانی مرد مورچه‌ای و زنبور (Ant-Man & the Wasp) که اکرانش با چهارمین هفته‌ی اکران قسمت دوم شگفت انگیزان هم‌زمان شده هم شروع قابل قبولی داشته و توانسته در اولین آخرهفته بیش از ۸۳ میلیون دلار درآمد کسب کند. تحلیل‌گران باکس‌ افیس پیش‌بینی می‌کنند این محصول مشترک استودیوهای مارول و کمپانی والت دیزنی که مانند شگفت انگیزان ۲ دنباله‌ی یک فیلم موفق دیگر (Ant-Man – 2015) است در طول هفته‌ی آینده مقام اول باکس آفیس را از آن خود کند. اما محصول جدید پیکسار رقیب دیگری هم دارد. هرچند «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (Jurassic World: Fallen Kingdom) با فروشی قابل قبول و نزدیک به قسمت دوم شگفت انگیزان از جایگاه خوبی در جدول باکس آفیس برخوردار است، اما به نظر می‌رسد توانایی ثبت هیچ رکورد خاصی را به نام خود ندارد. جدای از رقابت فیلم‌ها باید گفت برنده‌ی اصلی این رقابت کمپانی دیزنی است که با در دست داشتن حق پخش دو فیلم بالای جدول تابستانی باکس آفیس یعنی «شگفت انگیزان ۲» و «مرد مورچه‌ای و زنبور»، علاوه بر کسب درآمد فوق‌العاده رکوردهای جدیدی را هم به کارنامه‌ی خود اضافه کرده است.

منتقدین و تحلیل‌گران اقتصادی حوزه‌ی سینما، یکی از دلایل اصلی موفقیت شگفت انگیزان ۲ را فاصله‌ی چهارده ساله زمان اکران این فیلم با بخش اول عنوان کرده‌اند. کودکانی که فضای کلی و شخصیت‌های بخش اول را در زمان اکران فیلم دوست داشته‌اند اکنون افراد بزرگسالی به شمار می‌روند که در کنار کودکان دهه‌ی جدید با اشتیاق فراوان به تماشای فیلم می‌نشینند و بخش قابل توجهی از طرفداران فیلم محسوب می‌شوند. افرادی که به هر دلیل نتوانند فیلم را در سال‌های سینما و در زمان اکران تماشا کنند باید تا اواخر سال جاری میلادی منتظر انتشار نسخه‌ی خانگی فیلم بمانند.

منبع: Screen Rant

مطلب شگفت انگیزان ۲ به رکوردشکنی‌های خود ادامه می‌دهد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala