هر چه به رونمایی آیفون‌های امسال نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد شایعات منتشر شده درباره‌ی این گوشی‌ها هم روز به روز بیشتر می‌شود. گزارشی تازه از شرکت آماری BlueFin Research منتشر شده است؛ گزارشی که از کنار گذاشته شدن آیفون‌های فعلی اپل یعنی آیفون ۱۰ و ‌آیفون SE می‌گوید.

«امسال شاهد افرایش فروش بسیار بالای آیفون خواهیم بود.»

شرکت BlueFin Research در مراسمی که برای سرمایه‌گذاران خود برگزار کرده بود، از جایگزین شدن گوشی‌های iPhone X و iPhone SE با سه مدل جدید آیفون ۹، آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پلاس گفت. این موسسه‌ی تحقیقاتی معتقد است که امسال شاهد افرایش فروش بسیار بالای آیفون خواهیم بود و تقاضا برای مدل‌های جدید این گوشی بسیار بالاست. دلیل این تقاضای بالا هم امتناع افراد در ارتقا آیفون‌های خود در چند سال گذشته عنوان شده است.

تحلیلگران این موسسه پیش‌بینی می‌کنند که اپل ۹۱ میلیون دستگاه آیفون جدید را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تولید و وارد بازار کند. اپل هم‌چنین طبق پیش‌بینی موسسه‌ی BlueFin این روند را در سال آینده هم حفظ خواهد کرد؛ طوری که تحلیلگران این موسسه می‌گویند که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ هم باید منتظر تولید ۹۲ میلیون دستگاه آیفون جدید باشیم. این رقم بسیار بزرگتر از تولیدات چند سال اخیر اپل است.

آیفون ۱۰ iPhone X

در گزارش منتشر شده آمده است: «پیش‌بینی می‌شود اپل در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۸ میلیون دستگاه آیفون ۹ و آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پلاس تولید کند که از تخمین‌های گذشته بیشتر است. هم‌چنین انتظار می‌رود اپل در سه ماهه‌ی پایانی سال ۶۳ میلیون آیفون تولید کند. اپ در سه ماهه‌ی نخست سال آینده ۴۶ میلیون دستگاه آیفون و در سه ماهه‌ی دوم هم ۴۶ میلوین دستگاه آیفون دیگر تولید خواهد کرد. تمام این ارقام از پیش‌بینی‌های گذشته بسیار بالاتر هستند.»

طبق همین گزارش، آیفون ۱۱ پلاس برای افرادی ساخته شده که به آیفون ۱۰ علاقه داشتند، ولی صفحه‌ی نمایش آن را کوچک می‌دانستند. از طرف دیگر آیفون ۹ ارزان‌ترین آیفون امسال خواهد بود. تحلیلگران BlueFin Research می‌گویند که اپل به ساخت آیفون ۸ ادامه خواهد داد، ولی ساخت آیفون ۱۰ و آیفون SE متوقف خواهد شد.

منبع: ۹to5mac

مطلب شایعه: آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پلاس، جایگزین آیفون ۱۰ خواهند شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala