حضور «خواکین فینیکس» (Joaquin Phoenix) در فیلم مستقل جوکر و به عنوان بازیگر اصلی این شخصیت، رسما دیروز تایید شد. شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر این خبر را اعلام کرد و گفت که مراحل تولید این فیلم طبق برنامه در حال پیشرفت هستند.

همه‌ی آنچه از فیلم جوکر می‌دانیم.

ماه‌ها بود که از بازی خواکین فینیکس در نقش جوکر می‌شنیدیم. آن هم در یک فیل مستقل که ربطی به دنیای سینمایی دی‌سی ندارد و جدا از تمام فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی ساخته می‌شود. فیلم جوکر را قرار است «تاد فیلیپس» (Todd Phillips) کارگردانی کند. تاد فیلیپس را بیشتر از هر چیز به خاطر کارگردانی سه‌گانه‌ی The Hangover می‌شناسیم.

خواکین فینیکس قرار است تصویری متفاوت از جوکر را در به نمایش بگذارد. فیلم جوکر به ریشه‌های این شخصیت خواهد پرداخت و آن‌طور که شرکت برادران وارنر در بیانیه‌ی خبری خود نوشته است، مردی را به تصویر می‌کشد که «جامعه او را طرد کرده است». فیلم جوکر قرار است از نظر ساختار و روند، هیچ شباهتی به فیلم‌های ابرقهرمانی نداشته باشد.

خواکین فینیکس جوکر

نکته‌ی جالب‌تر این جاست که فیلم جوکر، قرار است آغازی برای یک مجموعه‌ی جدید از فیلم‌های دی‌سی باشد. این مجموعه جدید که طبق شایعات، با برند «دی‌سی دارک» (DC Dark) یا «دی‌سی بلک» (DC Black) فعالیت خواهد کرد، به ساخت فیلم‌های مستقل از روی کمیک‌ها برای مخاطب بزرگسال می‌پردازد. مجموعه‌ی جدید سینمایی دی‌سی دارک کاملا جدا از دنیای سینمایی دی‌سی خواهد بود؛ طوری که در دنیای سینمایی دی‌سی، «جرد لتو» هنوز هم بازیگر شخصیت جوکر است. با این حال، مجموعه‌ی دی‌سی دارک این فرصت را به کارگردان‌ها یا بازیگران جدید خواهد داد تا دیدگاه خودشان را از کمیک‌های دی‌سی ارایه دهند؛ آن هم بدون توجه به دنیای سینمایی دی‌سی و روند آن.

اطلاعاتی از زمان اکران فیلم جوکر در اختیار نداریم، ولی طبق گزارش خبرگزاری Hollywood Reporter، این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد.

منبع: Polygon

مطلب خواکین فینیکس رسما به عنوان بازیگر جوکر انتخاب شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala