نامزدهای بهترین سریال های تلویزیونی ۲۰۱۸ اعلام شد. سال گذشته هزاران اپیزود سریال از شبکه‌های مختلف پخش شدند و میلیون‌ها دلار روی تولیدات تلویزیونی هزینه شد. هفتادمین جایزه امی که به اسکار محصولات تلویزیونی مشهور است همه این‌ها را مد نظر قرار داده و البته در فهرست نامزدهایش شگفتی‌هایی هم به چشم می‌خورد. سریال «بازی تاج و تخت» دوباره به بازی جوایز امی برگشته و سریال «داستان یک ندیمه» محصول شبکه هولو که فصل دومش پخش شده هم برای دومین فصل متوالی مورد توجه قرار گرفته است. طبق گزارش ایندی‌وایر و چند سایت دیگر فهرست نامزدهای بهترین‌های تلویزیون در سال گذشته پر از شگفتی‌های خوب و بد بود. با هم هفت نکته درباره نامزدهای بهترین‌های تلویزیون را مرور می‌کنیم:

۱)سریال «تویین‌ پیکس: بازگشت» ساخته کارگردان اسطوره‌ای دیوید لینچ در فهرست نامزدهای بهترین مینی‌سریال دیده نمی‌شود. احتمالا سریال لینچ بیش از اندازه برای تلویزیون خوب و پیچیده بوده است. البته که فصل جدید این سریال در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه امی شده است اما در بخش بهترین مینی‌سریال نتوانسته رای داوران را به دست بیاورد. به علاوه بازیگر نقش اول آن کایل مک‌لاکلان هم در رقابت با بهترین بازیگران مرد مینی‌سریال‌ها نتوانست توفیقی به دست آورد. بخصوص که بازی مک‌لاکلان فراتر از هر جایزه طلایی بود که می‌توانستند به او بدهند. کاش حداقل لینچ جایزه کارگردانی را به خانه ببرد که کمی درد نامزد نشدن «تویین پیکس» کم شود.

۲)بالاخره اتفاق افتاد. بعد از هشت سال متوالی که سریال کمدی «خانواده مدرن» (مدرن فامیلی) که جزو محصولات محبوب شبکه AMC برای رای‌دهندگان امی بود همیشه در بخش کمدی حضور پررنگ داشت امسال توجهی به آن نشده و در میان نامزدهای امی سال ۲۰۱۸ فقط توانسته در بخش بهترین میکس صدا نامزد شود. این اولین‌بار در تاریخ این سریال است که از فهرست رقابت‌های بهترین سریا‌ل‌های کمدی کنار گذاشته می‌شود. این البته نکته بد جریان نیست چون سریال «خانواده مدرن» به اندازه کافی تا امروز قدر دیده بود و وقتش بود که کنار گذاشته شود.

۳)حذف سریال «شکارچی ذهن» (mindhunter) از فهرست نامزدها جزو کارهای دردناک امسال هیات داوران بود. علیرغم اینکه سریال جنایی روانشناسانه دیوید فینچر نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد و اعتبار خود فینچر هم پشت سریال بود اما نتوانست در جوایز امی خودی نشان بدهد.

۴)از سریال‌هایی که نامزد نشدند گفتیم و باید این را هم ذکر کنیم که این همه نامزدی برای سریال «اوزارک» کمی زیاده‌روی بنظر می‌رسد. تعجب نکردیم که جیسون بیتمن برای بازی درخشانش به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد شد. اما آیا واقعا این سریال درام شبکه نت‌فلیکس آنقدر قابل تحسین بود که دو نامزدی در بخش کارگردانی و در کل پنج نامزدی امی نصیبش شود؟!یعنی به همان اندازه‌ای که سریال درخشان «آمریکایی‌ها» نامزد دریافت جوایز مختلف شد. تازه سریال جاسوسی شبکه اف.ایکس که واقعا تحسین‌برانگیز و عزیز است در زمینه کارگردانی شایسته هیچ‌گونه نامزدی تشخیص داده نشد بعد «اوزارک» دو بار نامزد شود؟واقعا؟!

۵)کیت هرینگتون و امیلیا کلارک بازیگران نقش جان اسنو و دنریس تارگرین در سریال «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت جایزه در بخش‌های خودشان نشدند. این در حالی است که سریال «بازی تاج و تخت»، که قبلا در چند رشته این جایزه را برای شبکه HBO به ارمغان آورده بود، امسال با نامزدی در ۲۲ رشته یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرده و مجموع عناوین نامزدی این سریال را طی هفت فصل به عدد شگفت‌انگیز ۱۲۹ رسانده است. پیتر دینکلیج بازیگر نقش تیریون لنیستر برای هفتمین فصل پیاپی در رشته بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد شده تا دیگر رکورددار امی امسال باشد.

۶)آل پاچینو ناکام ماند. علیرغم اینکه نقش‌آفرینی آل پاچینو در سریال «پاترنو» تحسین‌ها را برانگیخت و سروصدای زیادی درباره‌اش شد اما درنهایت او رقابت را به نفع چهره‌های تازه‌وارد و جوان‌تر بخش مینی‌سریال‌ها باخت. همین اتفاق برای مندی مور سریال «این ما هستیم (THIS IS US)» هم افتاد و نتوانست هیات داوران را قانع کند که بخاطر بازی درخشانش باید کنار الیزابت ماس و کری راسل و بقیه نامزدهای بازیگر زن قرار بگیرد.

۷)نکته جذاب برای ما حضور تله فیلم «فارنهایت ۴۵۱» در بخش‌های مختلف است. تله فیلمی که کارگردانش رامین بحرانی است. کارگردان تحسین‌شده ایرانی مقیم آمریکا و فیلمنامه‌نویس‌اش هم که از روی داستان ری بردبری اقتباس کرده، امیر نادری است. امیر نادری که سال‌هاست در نیویورک زندگی می‌کند ولی فیلم‌های درجه یکی مثل «تنگنا»، «دونده» و «سازدهنی» در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ از او برای سینمای ایران به یادگار مانده است.

فهرست کامل نامزدهای بخش‌های مختلف را بخوانید:

بهترین سریال درام

آمریکایی‌ها

تاج

بازی تاج و تخت

داستان یک ندیمه

چیزهای عجیب

این ما هستیم

وست‌ورلد

 

بهترین سریال کمدی

آتلانتا

بری

سیاه‌طور

ذوق‌زده نشو

گلو (GLOW)

خانم میزل شگفت‌انگیز

سیلیکون ولی

کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر

 

بهترین فیلم تلویزیونی

فارنهایت ۴۵۱

فلینت

پاترنو

قصه (THE TALE)

یو‌اس‌اس کالیستر (آینه سیاه)

 

بهترین مینی سریال

الینیست (روانپزشک)

ترور جیانی ورساچه: داستان جنایت آمریکایی

نابغه: پیکاسو

بی‌خدا

پاتریک ملروز

 

بهترین بازیگر مرد نقش اول در سریال درام

جیسون بیتمن (اوزارک)

استرلینگ کی براون (این ما هستیم)

اد هریس (وست‌ورلد)

متیو ریس (آمریکایی‌ها)

میلو ونتیمیلیو (این ما هستیم)

جفری رایت (وست‌ورلد)

 

بهترین بازیگر زن نقش اول در سریال درام

کلر فوی (تاج)

تاتیانا ماسلانی (یتیم سیاه)

الیزابت ماس (کنیزنامه)

ساندرا اُه (کشتن ایو)

کری راسل (آمریکایی‌ها)

ایوان ریچل وود (وست‌ورلد)

 

بهترین بازیگر مرد نقش اول در سریال کمدی

آنتونی اندرسون (سیاه‌طور)

تد دانسون (جای خوب)

لری دیوید (ذو‌ق‌زده نشو)

دونالد گلاور (آتلانتا)

بیل هیدر (بَری)

ویلیام اچ میسی (بی‌شرم)

 

بهترین بازیگر زن نقش اول در سریال کمدی

پاملا ادلون (چیزهای بهتر)

ریچل برانسن (خانم میزل شگفت‌انگیز)

الیسون جنی (مامان)

آیسا ری (ناامن)

تریسی الیس راس (سیاه‌طور/BLACK-ISH)

لیلی تاملین (گریس و فرانکی)

 

بهترین بازیگر مرد نقش اول در مینی‌سریال یا تله ‌فیلم

آنتونیو باندراس (نابغه: پیکاسو)

درن کریس (ترور جیانی ورساچه: داستان جنایت آمریکایی)

بندیکت کامبربچ (پاتریک ملروز)

جف دانیلز (برج رفیع/LOOMING TOWER)

جان لجند (عیسی مسیح سوپراستار)

جسی پلیمنز (یو‌اس‌اس کالیستر: آینه سیاه)

 

بهترین بازیگر زن نقش اول در مینی‌سریال یا تله ‌فیلم

جسیکا بیل (گناهکار/SINNER)

لورا درن (قصه/THE TALE)

میشل داکری (بی‌خدا)

ادی فالکو (نظم و قانون جنایات واقعی: قتل‌های منندز)

رجینا کینگ (هفت ثانیه)

سارا پولسن (داستان ترسناک آمریکایی: فرقه)

 

اینجا را هم بخوانید: پیش‌بینی بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۷ به روایت جایزه امی ۲۰۱۸

مطلب هفت نکته درباره نامزدهای اسکار تلویزیونی ۲۰۱۸ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala