هواوی روز گذشته اعلام کرد که تکنولوژی نرم‌افزاری GPU Turbo را به‌زودی روانه‌ی گوشی‌ها مهم خود می‌کند. هدف این پلتفرم، ارتقای عملکرد بازی‌ها در گوشی‌های این شرکت است و پیش از این برای گوشی‌های آنر معرفی شده بود. حالا به گفته‌ی هواوی، از ماه آگوست عرضه‌ی آن برای گوشی‌های مهم این برند آغاز می‌شود.

در ایمیلی که این شرکت برای سایت‌های خبری فرستاده است، فهرستی از زمانبندی مربوط به ارائه‌ی این به‌روزرسانی هم قرار دارد که در آن می‌توانیم تاریخ ارائه‌ی این پلتفرم برای گوشی‌های مختلف این شرکت و مناطق جغرافیایی مربوط به آن‌ها را مشاهده کنیم.

هواوی

هواوی برای اولین‌بار در در اوائل ماه ژوئن پلتفرم GPU Turbo را برای گوشی‌های آنر معرفی کرد. به گفته‌ی این شرکت، این تکنولوژی تاثیر محسوسی در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گرافیک بالا دارد. در همین رابطه، هواوی اعلام کرده که این پلتفرم در ابتدا از بازی‌های PUBG Mobile و Mobile Legends: Bang Bang پشتیبانی خواهد کرد و به‌زودی به این عناوین اضافه خواهد شد.

گفته می‌شود این پلتفرم نرم‌افزاری، عملکرد پردازش گرافیکی را تا ۶۰ درصد بهبود می‌بخشد و این در حالی است که مصرف انرژی تراشه تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. از لحاظ تئوری، این موضوع یعنی بازی‌ها روان‌تر اجرا می‌شوند و در عین حال انرژی کمتری مصرف می‌شود. برای بررسی عملکرد این پلتفرم، باید تا ماه آگوست صبر کنیم.

منبع: Android Authority

مطلب گوشی‌های هواوی در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها قدرتمندتر می‌شوند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala