شایعاتی که درباره‌ی رونمایی از گوشی «نوکیا ایکس ۵» (Nokia X5) شنیده بودیم درست از آب درآمده‌اند. شرکت نوکیا رسما از گوشی X5 رونمایی کرده است، البته فعلا فقط در کشور چین. گوشی نوکیا ایکس ۵ یک صفحه نمایش بدون حاشیه دارد و مثل تمام گوشی‌های امسال، از یک بریدگی در بالای صفحه‌ی نمایش خود استفاده می‌کند. شرکت نوکیا در گوشی ایکس ۵ خود از دوربین اصلی دوتایی استفاده کرده و این گوشی هم‌چنین با سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو عرضه می‌شود.

نوکیا ایکس ۵ دومین گوشی در سری Nokia X محسوب می‌شود. نوکیا چند ماه گذشته بود که گوشی نوکیا ایکس ۶ را به عنوان آغازی برای سری جدید گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد. گوشی نوکیا ایکس ۶ هم یک صفحه نمایش بدون حاشیه با بریدگی داشت.

نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به ۹۹۹ یوان (۱۵۰ دلار) و ۱۴۰۰ یوان (۲۰۰ دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

به لطف رونمایی رسمی گوشی نوکیا ایکس ۵ توانسته‌ایم از مشخصات کامل آن مطلع شویم. این گوشی قرار است در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شود. نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی هر کدام به ترتیب از ۳ گیگابایت و ۴ گیگابایت حافظه‌ی اصلی یا همان رم استفاده می‌کنند و ۹۹۹ یوان (۱۵۰ دلار) و ۱۴۰۰ یوان (۲۰۰ دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

از نظر طراحی، نوکیا در طراحی ایکس ۵ کاملا از شیشه استفاده کرده است. نوکیا می‌گوید که نسبت بدنه به صفحه نمایش در این گوشی ۸۴ درصد است. نوکیا حسگر اثر انگشت ایکس ۵ را در پشت این گوشی و پایین دو لنز دوربین قرار داده است. گوشیا نوکیا ایکس ۵ برخلاف بیشتر گوشی‌های بازار، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد.

صفحه نمایش گوشی ۵.۸۶ اینچی است و وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل دارد. نوکیا هم‌چنین روی قاب جلویی گوشی از شیشه‌ی ۲.۵ بعدی استفاده کرده است.

نوکیا ایکس ۵

نوکیا ایکس ۵ یک پردازنده‌ی مدیاتک Helio P60 دارد که هشت هسته‌ای است و از چهار هسته‌ی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی Cortex-A53 تشکیل شده.

دو سنسور اصلی دوربین به ترتیب ۱۳ و ۵ مگاپیکسل دقت دارند. دیافراگم دو لنز اصلی هم f/2.0 است. دوربین سلفی نوکیا ایکس ۵ دقتی ۸ مگاپیکسلی دارد و دیافراگم آن هم f/2.2 است.

مثل دیگر گوشی‌های هوشمند نوکیا که توسط شرکت HMD Global ساخته می‌شوند، نوکیا ایکس ۵ هم از اندروید خالص استفاده می‌کند. شرکت HMD Global می‌گوید که آپدیت‌های نرم‌افزاری به صورت ماهانه و مرتب برای این گوشی عرضه خواهند شد.

باتری نوکیا ایکس ۵ ظرفیتی ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این گوشی هم‌چنین

قرار است گوشی نوکیا ایکس ۵ از فردا رسما وارد بازار کشور چین شود.

منبع: NDTV

مطلب نوکیا ایکس ۵ رسما رونمایی شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala