بعد از اینکه دادگاه تجدیدنظر حکم آزادی مشروط رهبر سامسونگ، «جی وای لی»، را صادر کرد، به نظر می‌رسد این شرکت در آستانه‌ی تغییرات زیادی قرار دارد. در سال جاری میلادی، گوشی‌های سامسونگ وضعیت چندان خوبی ندارند. زیرا از یک طرف آمار فروش پرچم‌داران چندان امیدوارانه نیست و از طرفی دیگر شرکت‌های چینی در حال تصاحب سهم بازار گوشی‌های سامسونگ در کشورهای در حال توسعه هستند. به همین خاطر، آقای «لی» فشار زیادی را بر مدیران بخش موبایل این شرکت وارد کرده تا با تغییر رویکردهای خود، این وضعیت را بهبود ببخشند.

در دو سال اخیر، فاصله بین مدل‌های پلاس گلکسی اس و گوشی‌های گلکسی نوت روز به روز کمتر شده است.

طبق گزارش یکی از سایت‌های کره‌ای که روز گذشته منتشر شد، یکی از ایده‌هایی که در چند ماه گذشته در بین مدیران بخش موبایل سامسونگ مطرح شده، موضوع یکپارچه کردن سری گوشی‌های گلکسی اس و گلکسی نوت است. از زمانی که سامسونگ تصمیم گرفت مدل پلاس سری گوشی‌های گلکسی اس را عرضه کند، فاصله بین مدل‌های پلاس و گوشی‌های گلکسی نوت روز به روز کمتر شده و عمدتا این گوشی‌ها فقط از نظر برخی جزییات با یکدیگر تفاوت دارند.

با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر سوددهی بخش موبایل این شرکت مطابق انتظارات نبوده، سامسونگ با این کار می‌خواهد هزینه‌های تولید و بازاریابی را کاهش دهد و از آن طرف بتواند سود بیشتری کسب کند. این رویکرد به معنای این است که به جای عرضه گلکسی نوت ۱۰ در سال آینده، احتمالا شاهد گلکسی اس ۱۰ پلاس با مثلا نمایشگر ۶.۴ اینچی و قلم استایلوس خواهیم بود. این موضوع به احتمال عرضه ۳ گوشی گلکسی اس ۱۰ همخوانی دارد.

گلکسی نوت ۹ که قرار است تا یک ماه دیگر معرفی شود، در مقایسه با نوت ۸ از باتری بزرگ‌تر (۴۰۰۰ در برابر ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت)، نمایشگر نسبتا بزرگتر (۶.۳۸ در برابر ۶.۳۲)، دوربین مجهز به دیافراگم متغیر بهره می‌برد و سامسونگ امیدوار است که تنها ۱۲ میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش برساند. این هدف‌گذاری بدین‌معناست که سامسونگ انتظار چندانی از این گوشی ندارد و صرفا می‌خواهد هواداران این گوشی را حفظ کند و به‌دنبال جذب خریداران جدید نیست.

منبع: Phone Arena

مطلب سامسونگ قصد دارد سری گوشی‌های گلکسی اس و نوت را یکپارچه کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala