طبق گزارش یک سایت کره‌ای، هواوی در حال توسعه‌ی طرح جدیدی است که به این شرکت اجازه می‌دهد به جای استفاده از بریدگی نمایشگر ، از حفره نمایشگر استفاده کند.

در این طراحی، در قسمت فوقانی صفحه‌نمایش یک حفره قرار دارد که در تمام جهات توسط صفحه‌نمایش احاطه شده است. مهندسان هواوی برای اینکه بتوانند بریدگی نمایشگر را حذف کنند، قصد دارند دوربین سلفی را در این حفره تعبیه کنند.

دوربین سلفی به جای قرارگیری در بریدگی، در این حفره نمایشگر تعبیه می‌شود.

البته چنین طرحی می‌تواند مشکلات متعددی را پدیدار کند. به‌عنوان مثال، سوالی که مطرح می‌شود این است که اپلیکیشن‌ها چگونه از این فضای خالی بهره می‌برند و در کل این فضای خالی اطراف حفره برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟ با این وجود، طبق طرحی که در رابطه با این نوآوری منتشر شده، در بخش فوقانی همچنان یک حاشیه‌ی باریک وجود دارد که در آن اسپیکر مکالمه و سنسور مجاورت و نور محیط تعبیه شده است.

هواوی

اگر بخواهیم در مورد این طرح صادقانه نظر بدهیم، باید بگوییم که چنین رویکردی تا حدی عجیب و غریب است و در مقایسه با این نوآوری، رویکرد ویوو و اوپو برای گوشی‌های NEX S و Find X منطقی‌تر محسوب می‌شود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد هواوی چنین رویکردی را عمدتا به‌قصد خودنمایی می‌خواهد عملی کند و احتمالا توجه زیادی به کاربردی بودن آن نشده است. با این حال امیدواریم که این تصور اشتباه از آب دربیاید و در حقیقت هواوی برنامه‌ی دقیق و مفصلی برای کاربرد این مشخصه داشته باشد. در بخشی از این گزارش آمده که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی می‌توانیم انتظار معرفی یک گوشی هوشمند مجهز به چنین نمایشگری را داشته باشیم. نمایشگری که از نوع ال‌سی‌دی و اندازه‌ی آن هم ۶.۳۹ اینچ است.

منبع: GSM Arena

مطلب هواوی به جای بریدگی نمایشگر می‌خواهد از حفره نمایشگر بهره ببرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala