اپل در حال حاضر برای تامین نمایشگر اولد آیفون X از پنل‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. اما حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی تصمیم دارند در آینده‌ی نزدیک به تامین کننده‌ی اصلی نمایشگر اولد آیفون‌ها بدل شوند.

در حال حاضر، این گروه بخشی از نمایشگرهای آیپدها و مک‌بوک‌ها را تامین می‌کند.

طبق این گزارش، شرکت‌های عضو گروه تکنولوژی BOE خواهان همکاری نزدیک با اپل و تامین این نمایشگرها هستند. در حال حاضر، این گروه بخشی از نمایشگرهای آیپدها و مک‌بوک‌ها را تامین می‌کند و در زمینه‌ی تامین نمایشگرهای ال‌سی‌دی بزرگ در مقام اول قرار دارد. گروه BOE که همین حالا هم همکاری نزدیکی با اپل دارد، وابسته به دولت چین است. به همین خاطر اپل با همکاری با این گروه می‌تواند ارتباطات خود با دولت چین را بهبود ببخشد. از طرف دیگر، موفقیت‌آمیز بودن این همکاری به نفع چین هم خواهد بود زیرا شرکت‌های چینی در چند سال گذشته برای این که بتوانند بازار نمایشگرهای کره‌ای و ژاپنی را از آن خود کنند، مبالغ هنگفتی را سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

البته باید خاطرنشان کنیم که شرکت‌های عضو این گروه در گذشته فقط نمایشگرهای ال‌سی‌دی تولید کرده‌اند اما تولید نمایشگرهای اولد به این سادگی‌ها نیست و برای تولید آن‌ها باید چالش‌های زیادی پشت سر گذاشته شود. بخشی از این چالش به مواد ارگانیکی برمی‌گردد که در نمایشگرهای اولد مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی سامسونگ که در این زمینه ید طولایی دارد، برای تولید انبوه آن‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.

در مورد آیفون X، نمایشگر اولد این گوشی انحصارا توسط سامسونگ تولید می‌شود اما طبق جدیدترین گزارش‌ها، اپل برای کم کردن وابستگی خود به سامسونگ، برای تامین نمایشگرهای اولد آیفون‌های امسال با ال‌جی قرارداد همکاری امضا کرده و قرار است این شرکت ۳ تا ۵ میلیون از نمایشگرهای اولد این گوشی‌ها را تامین کند.

منبع: ۹to5Mac

مطلب شرکت‌های چینی می‌خواهند نمایشگر اولد آیفون‌ها را تامین کنند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala