The post بدترین فیلم امسال یک مستند سیاسی در دفاع از ترامپ است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

وبسایت متاکریتیک براساس نمراتی که در سال ۲۰۱۸ به فیلم‌های سینمایی داده فهرستی از بدترین‌های سال را منتشر کرده و در صدر این فهرست فیلم سینمایی «مرگ یک ملت: می‌توانیم آمریکا را برای بار دوم نجات دهیم؟» (Death of a Nation: Can We Save America a Second Time?) ساخته دینش دسوزا قرار دارد که در دفاع از ترامپ ساخته شده.

مرگ یک ملت یک مستند سیاسی در دفاع از دست‌راستی‌های ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی این کشور است.

برای این مستند سیاسی ۸ نقد نوشته شده که تمام آن‌ها کاملا منفی است. همچنین منتقدین هالیوود ریپورتر، ایندی‌وایر، ورایتی و منتقد وبسایت راجر ایبرت همگی به فیلم نمره صفر داده‌اند
.

در این مستند ترامپ، چهل و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده با شانزدهمین رییس جمهور این کشور آبراهام لینکلن مقایسه شده است. در حقیقت مستندساز تلاش می‌کند حواشی پیش‌آمده برای ترامپ در سال‌های گذشته را با لینکلن مقایسه کند و ادعا کند همانگونه که دموکرات‌ها آن زمان از لینکلن انتقاد می‌کردند حال از ترامپ انتقاد می‌کنند. دسوزا همچنین در مستند مرگ یک ملت حزب دموکرات‌ را فاشیست‌هایی شبیه به حزب نازی ارزیابی می‌کند.
اما پس از انتشار این مستند بسیاری از مورخین در ایالات متحده مدعی شدند فیلم حاوی مجموعه گسترده‌ای از اطلاعات تاریخی غلط است. واکنش منتقدان سینمایی از این هم بدتر بود و مرگ یک ملت با فاصله از سوی منتقدین به عنوان یکی از بدترین آثار امسال و در وبسایت متاکریتیک به عنوان بدترین فیلم سال ۲۰۱۸ شناخته شد.
در میان ۱۱ هزار و ۸۱۹ فیلمی که متاکریتیک به آن‌ها نمره داده، مرگ یک ملت با امتیاز ۱ از ۱۰۰ در رتبه آخر قرار گرفته است.
برای این مستند سیاسی ۸ نقد نوشته شده که تمام آن‌ها کاملا منفی است. همچنین منتقدین هالیوود ریپورتر، ایندی‌وایر، ورایتی و منتقد وبسایت راجر ایبرت همگی به فیلم نمره صفر داده‌اند.
گفتنی است دسوزا به نوعی مایکل مور ِ دست راستی‌های آمریکا شناخته می‌شود. مایکل مور فیلم‌ساز معروف آمریکایی است که در قالب مستندهای سیاسی تلاش می‌کند نقدهای تندی را نسبت به حزب جمهوری‌خواه و جناح راست ایالات متحده وارد کند. در حالی که مور پرفروش‌ترین فیلم مستند تاریخ یعنی فارنهایت ۹/۱۱ را کارگردانی کرده است (با فروش ۲۲۲ میلیون دلاری)، دسوزا نیز با ساخت مستند «۲۰۱۶: آمریکای اوباما» موفق شد پرفروش‌ترین مستند سیاسی در طرفداری از جناح راست (با فروش ۳۳ میلیون دلاری) را در سال ۲۰۱۲ بسازد

منبع متن: digikala