The post دامبو؛ بازسازی انیمیشن خاطره‌انگیز دیزنی که به زودی روی پرده می‌رود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

فیلم سینمایی دامبو که قرار است ۲۹ ماه مارس سال میلادی جاری (۹ فروردین ۱۳۹۸) اکران شود یکی از چندین و چند بازسازی به حساب می‌آید که کمپانی دیزنی در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده است.
این فیلم سینمایی که بر اساس انیمیشن دامبو ساخته سال ۱۹۴۱ بازسازی شده احتمالا داخل ایالات متحده آمریکا افتتاحیه‌ای ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلاری را تجربه خواهد کرد.
دیزنی امسال دو فیلم دیگر یعنی «شیرشاه» و «علاالدین» را هم روی‌ پرده خواهد برد تا سال ۲۰۱۹ با سه بازسازی مختلف از انیمیشن‌های محبوب دیزنی همراه باشد. از طرف دیگر در سال میلادی جاری قسمت‌های جدیدی از مجموعه‌های «داستان اسباب‌بازی» و «منجمد» که در میان پرفروش‌ترین انیمیشن‌های دیزنی قرار دارند هم اکران خواهند شد تا دیزنی امسال را با توجهی ویژه به انیمیشن‌ها و بازسازی آن‌ها در قالب نسخه‌های لایواکشن به پایان ببرد.
دامبو، دومین فیلمی که امسال توسط کمپانی دیزنی اکران خواهد شد داستان یک فیل با گوش‌های بزرگ را روایت می‌کند که با ورودش به یک سیرک، به آن رونق دوباره می‌بخشد. در حالی که سیرک قصد دارد از دامبو بهره‌کشی کند، او باید راه خود را از میان چالش‌ها پیدا کند.
فیلم سینمایی دامبو را تیم برتون کارگردانی کرده است. کارگردان شناخته شده‌ای که ساخت آثاری چون «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands)، «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت» (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» (Charlie and the Chocolate Factory) را در کارنامه دارد.
جهان سینمایی برتون و آثاری که پیش از این کارگردانی کرده حاکی از نزدیکی برتون به فضاهای فانتزی است و همین موضوع انتخاب برتون را به عنوان کارگردان فیلم سینمایی دامبو کاملا قابل فهم می‌کند.
بازسازی انیمیشن خاطره‌انگیز دامبو فقط یک کارگردان صاحب‌نام ندارد و دیزنی مجموعه‌ای از بازیگران شاخص را هم برای ساخت این اثر سینمایی به استخدام‌ درآورده. بازیگرانی چون کالین فارل، مایکل کیتون، دنی دویتو و اوا گرین از جمله هنرپیشه‌های این فیلم هستند.

منبع متن: digikala