باکس آفیس این هفته تمام و کمال در اختیار فیلم نفرین لیورونا (The Curse of La Llorona) قرار گرفت که با فروش مقتدرانه ۲۶.۵ میلیون دلاری در گیشه داخلی سینماهای آمریکا صدرنشین جدول فروش شد. علاوه بر آمریکا فیلم در ۷۱ کشور دیگر هم اکران شده است و ۳۰ میلیون دلار فقط در تعطیلات فروخت تا کل مبلغ فروش جهانی‌اش به ۵۶.۵ میلیون دلار برسد.

این تریلر ترسناک ماورالطبیعه با بودجه ۹ میلیون دلار تولید شده است و اقتباسی از یک داستان فولکلور مکزیکی است. یک زن کارگر و بچه‌های کوچکش هشدارهای ترسناک مادری را که دچار مشکل است و مشکوک است به اینکه کودکان دچار آزار قرار می‌گیرند، نادیده می‌گیرد و درنتیجه خیلی زود به قلمروی ترسناک ماورالطبیعه کشیده می‌شوند.

نکته مهم فیلم کارگردانی مایکل چاوز نیست بلکه تهیه‌کنندگی جیمز ون است که او را با فیلم‌های ترسناک موفقی مانند «احضار» (conjuring) می‌شناسیم.

نقدهای منفی روی فیلم تاثیر چندانی روی تماشاگران نگذاشتند. آنها به فیلم «نفرین لیورونا» در سینمااسکور امتیاز B- دادند در حالی که امتیاز منتقدان به فیلم در سایت متاکریتیک ۴۰ از ۱۰۰ است. ۶۰ درصد بینندگان فیلم ۲۵ سال به بالا داشتند. جف گلدشتاین مدیر پخش داخلی کمپانی برادران وارنر گفت: «ما هیجان‌زده شدیم که فیلم چطور بیشتر از حد انتظار در گیشه عمل کرد.»

منتقد پلی لیست درباره فیلم نوشته:‌ «از لحاظ فنی فیلم تاثیرگذاری است. اما به همان اندازه فیلم ناقصی است. محتوایش خیلی نازل و البته گاهی ترسناک است اما فیلم به طرز ناامیدکننده‌ای همه چیز را ساده برگزار می‌کند.»

لیندا کاردلینی و ریموند کروز بازیگران این فیلم ترسناک هستند. تماشاگران از فیلم بدشان نیامده اما منتقدان معتقدند این فیلم ترسناک آنقدر حوصله‌سربر است که اشک مخاطب را درمی‌آورد.

«نفرین لیورونا» باعث شد که فیلم «شزم!» در سومین هفته اکرانش جایگاه صدرنشین باکس آفیس را از دست بدهد.

«شزم!» ساخته دیوید اف.سندبرگ که از فیلم‌های آبرومند ابرقهرمانی از کار درآمده است، اقتباسی از یکی از قدیمی‌ترین کمیک‌بوک‌هاست که بیشتر محبوب نوجوانان بود. چون کاراکتر اصلی‌ فیلم نوجوانی است که با گفتن کلمه شزم! تبدیل به یک ابرقهرمان بزرگسال می‌شود.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۷۱ از ۱۰۰ است. فیلم در سومین هفته اکرانش ۱۷ میلیون دلار دیگر فروخت و فروش کلی‌اش به ۱۲۱ میلیون دلار رسید. فروش جهانی شزم در جهان و بازارهای بین‌المللی به ۳۲۲.۸ میلیون دلار رسید.

شکافتن دومین فیلمی بود که این هفته اکران شد و به جدول پرفروش‌ها راه پیدا کرد

شکافتن دومین فیلمی بود که این هفته اکران شد و به جدول پرفروش‌ها راه پیدا کرد

فیلم «شکافتن» (Breakthrough) ساخته روکسان داوسن از آن فیلم‌هایی است که برمبنای اخلاقیات مسیحی ساخته شده است. این درام بیوگرافیک داستان یک مادر باایمان است که وقتی پسر نوجوان ۱۴ ساله‌اش در دریاچه غرق می‌شود شروع به دعا می‌کند تا خداوند پسرش را به او بازگرداند.

فیلم هر چند در گیشه موفق ظاهر شده اما کسانی که آن را دیده‌اند از آن ابراز رضایت نکردند. امتیاز فیلم در imdb از سمت تماشاگران ۵.۵ از ۱۰ است و در سایت متاکریتیک هم منتقدان امتیاز ۴۷ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند. منتقد درپ درباره فیلم نوشته است: «من مذهبی نیستم و ادعای مذهبی بودن هم نمی‌کنم اما از تماشای یک داستان الهام‌بخش خوب لذت می‌برم. و باور دارم که معجزات هر از گاهی می‌توانند رخ بدهند. اما در فیلم «شکافتن» به عنوان یک مخاطب گیج و گنگ بر جا ماندم. از من خواسته شده بود بدون سوال کردن اعتماد کنم. و فقط باور داشته باشم که دعای مادر فیلم می‌تواند بر همه مشکلات فائق شود. فیلم همه چیز را سهل‌انگارانه برگزار می‌کند و هیچ مبنای محکمی ندارد که بخواهیم اتفاقاتی را که می‌افتد باور کنیم.»

فیلم «شکافتن» در گیشه‌های داخلی آمریکا در تعطیلات آخر هفته ۱۱ میلیون دلار و در عرض ۵ روز ۱۴ میلیون دلار فروخت. فیلم داوسن در بازارهای جهانی هم ۵.۹ میلیون دلار فروخت.

در بقیه فیلم‌های جدول باکس آفیس نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی حاصل نشده است و فقط جایگاه فیلم‌ها عوض شده وگرنه که پرفروش‌ها مانند هفته قبل هستند.

در میان فیلم‌های اکران محدود فیلم بوی او با بازی الیزابت ماس با موفقیت رو به رو شد.

در میان فیلم‌های اکران محدود فیلم بوی او با بازی الیزابت ماس با موفقیت رو به رو شد.

در اکران محدود فیلم تازه اکران شده «بوی او» (Her Smell) را به کارگردانی الکس راس پری و با بازی الیزابت ماس داشتیم که در ۲۴ سالن سینما فروش‌اش به نزدیک ۶۹ هزار دلار رسید. این فیلم درباره یک ستاره موسیقی پانک است که دست به خودویرانگری می‌زند. او با مشکلاتش دست و پنجه نرم می‌کند تا یک‌بار دیگر گروه موسیقی‌اش را به موفقیت و شهرت برساند.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۶۹ از ۱۰۰ است. منتقدان می‌گویند که این فیلم از یک درام راک که توقعش را دارید فراتر می‌رود و موفق می‌شود هسته هنرمندانه موسیقی را به تصویر بکشد. آنها سبک بصری متحرک و پرجتب و جوش کارگردان را هم تحسین کرده‌اند.

در مجموع فروش سینماهای آمریکا در این مدت به نسبت سال گذشته همین موقع ۱۷ درصد افت داشته است.

 

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
نفرین لیوروینا ۱ ۲۶.۵ ۲۶.۵
شزم! ۳ ۱۷.۳ ۱۲۱.۳
شکافتن ۱ ۱۱.۱ ۱۴.۶
کاپیتان مارول ۷ ۹.۱ ۴۰۰
کوچک ۲ ۸.۵ ۲۹.۴
دامبو ۴ ۶.۸ ۱۰۱.۳
قبرستان حیوانات خنگی ۳ ۴.۹ ۴۹.۶
 لینک گمشده ۲ ۴.۴ ۱۳
ما ۵ ۴.۳ ۱۷۰.۴
هل بوی ۲ ۳.۹ ۱۹.۷

باکس آفیس هفته گذشته: شزم جزو ابرقهرمان‌های پرفروش شد

The post باکس آفیس هفته؛ نفرینی که شزم را کنار زد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala