چند روزی از آغاز ماه مه (May) می‌گذرد و گیشه‌ها هنوز در تسخیر فیلم ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) است اما مخاطبان هالیوود در این ماه میلادی منتظر دو فیلم «جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم» (John Wick: Chapter 3 Parabellum) و «علاءالدین» (Aladdin) هستند.

جان ویک ۳ به کارگردانی چاد استاهلسکی یک فیلم اکشن با بازی کیانو ریوز است که در ادامه دو قسمت قبلی این مجموعه ساخته شده. استاهلسکی کارگردان دو قسمت اول که ساخت قسمت جدید را هم برعهده داشته پیش از شروع ساخت مجموعه فیلم‌های جان ویک، بدلکار بوده است.

جان ویک ۳ قرار است ۱۷ ماه مه (۲۷ اردیبهشت ۹۸) روی پرده برود. این مجموعه سینمایی به مرور زمان در میان مخاطبان هالیوود محبوب‌تر شده است. در حالی که قسمت اول حدودا ۸۹ میلیون دلار فروخت (بودجه ساخت ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار)، قسمت دوم مجموعه جان ویک به فروش ۱۷۱.۵ میلیون دلاری (بودجه ساخت ۴۰ میلیون دلار) دست یافت.

تقریبا همین روند در میان منتقدان آمریکایی هم در جریان بود. قسمت اول مجموعه جان ویک با ۳۱ نقد مثبت، ۵ نقد میانه و ۴ نقد منفی از مجموع ۴۰ نقد نمره متای ۶۸ را برای جان ویک رقم زد. این در حالی است که از ۴۳ نقد نوشته شده بر قسمت دوم ۳۶ نقد مثبت، ۶ نقد میانه و تنها یک نقد منفی است. قسمت دوم مجموعه جان ویک نمره متای ۷۵ گرفت.

اما دیگر فیلمی که اواخر ماه میلادی جاری روی پرده خواهد رفت بازسازی لایو اکشن انیمیشن محبوب «علاءالدین» است. فیلم‌ سینمایی علاءالدین را گای ریچی انگلیسی کارگردانی کرده و در حالی که منا مسعود نقش علاءالدین را به عهده دارد، ویل اسمیت ایفاگر نقش غول چراغ جادو خواهد بود.

علاءالدین یکی از سه بازسازی لایو اکشنی است که دیزنی امسال روی پرده می‌برد؛ علاوه بر این فیلم دامبو ساخته تیم برتون پیشتر اکران شده و شیرشاه به کارگردانی جان فاورو در ادامه سال میلادی اکران خواهد شد.

علاءالدین قرار است ۲۴ ماه مه (۳ خرداد ۹۸) در آخر هفته منتهی به روز یادبود (Memorial Day) اکران شود و احتمالا همین موضوع باعث فروش بیشتر این فیلم سینمایی خواهد شد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند این فیلم سینمایی افتتاحیه‌ای بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه خواهد کرد؛ گرچه این پیش‌بینی می‌تواند بسته به حجم بازاریابی شرکت دیزنی در چند هفته پیش رو تغییر کند.

به هر حال اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیایند فروش افتتاحیه بازسازی انیمیشن علاءالدین به افتتاحیه آثاری چون «کتاب جنگل» (افتتاحیه ۱۰۳ میلیون دلاری) و «دیو و دلبر» (افتتاحیه  ۱۷۴ میلیون دلاری) نزدیک خواهد شد. کتاب جنگل نهایتا موفق شد به فروش ۹۶۶ میلیون دلاری دست پیدا کند در حالی که فروش دیو و دلبر در سراسر جهان برای دیزنی ۱.۲ میلیارد دلار کسب درآمد داشت.

 

 

 

The post جان ویک و علاءالدین در ماه میلادی جاری روی پرده می‌‎روند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala