و بالاخره به پایان سریال بازی تاج و تخت رسیدیم. بعد از محاصره و حمله خشمگینانه دنریس تارگرین به کینگزلندینگ در اپیزود «ناقوس‌ها» (The Bells) دیگر چیز زیادی از داستان باقی نمانده است. دنریس سپاه یورون گریجوی و ارتش طلایی را از روی زمین محو کرد. یورون گریجوی کشته شد. سرسی و جیمی لنیستر درست مثل پنینی زیر آجرهای ردکیپ له شدند! هاوند و مانتین جزو رفتگان هستند. به علاوه لرد واریس، استاد نجواها که بعد از خیانت به ملکه‌اش توسط اژدها سوزانده شد. درنتیجه آخرین قسمت سریال گیم آف ترونز ناگزیر روی خاکسترهای فاجعه‌ای که دنریس به پا کرد و وحشت از او بنا خواهد شد. او بالاخره به تخت آهنین رسیده است. البته در تئوری. اما هنوز باید با مساله حل نشده یک تارگرین دیگر مواجه شود که وارث برحق تخت است و یک مشاور پیمان‌شکن و همه این‌ها نشان می‌دهد که حداقل یک تلاش برای ترور در قسمت آخر داشته باشیم.

یکشنبه شب درباره اینکه داستان چه ‌طور به پایان می‌‌رسد مطلع می‌شویم. این بهترین حدس‌های سایت وکس است درباره اینکه چه کسانی تا پایان سریال در امان می‌مانند و چه کسانی باید مراقب خودشان باشند.

آنهایی که در امان هستند: هر کسی که در شمال است

برین، سانسا استارک، تورموند و گوست از آتش اژدها جان سالم به در برده‌اند. آنها بخشی از انتقام‌جویی دنریس در کینگزلندینگ نیستند. در حالی که دنریس هزاران نفر از مردم بی‌گناه را تبدیل به خاکستر کرد، این چهار نفر در وینترفل نشسته بودند و نوشیدنی‌هایشان را می‌خوردند. در این قسمت از بازی که به آن رسیده‌ایم بهترین استراتژی برای کسی که می‌خواهد زنده بماند این است که تا حد امکان از دنریس فاصله بگیرد. و به همین دلیل هم برین و سانسا و بقیه کسانی که در شمال هستند تقریبا جایشان امن است. و به احتمال زیاد تا پایان سریال هم نجات‌یافته باقی می‌مانند.

آنهایی که در دردسر افتاده‌اند: دنریس تارگرین، جان اسنو، تیریون لنیستر و آریا استارک

دنریس دیوانه شده و سوزاندن کینگزلندینگ او را تبدیل به آدم بد سریال «بازی تاج و تخت» کرد. با توجه به اینکه تا چند اپیزود قبل، پادشاه شب نقش شخصیت شریر سریال را داشت و درست بعد از او سرسی لنیستر توانست این لقب را از آن خودش کند و همه آنها حالا مرده‌اند به نظر می‌رسد الان سوال اصلی این باشد: چه کسی ملکه اژدها را از تخت پایین می‌کشد؟

یا آیا کسی قادر خواهد بود که تخت آهنین را از ملکه اژدها بگیرد؟ و اگر این‌طور باشد چه کسی زنده می‌ماند تا داستان را تعریف کند؟

تیریون لنیستر: تیریون آنقدر خوب است که تقریبا مردنش قطعی است. فقط ماجرا زمان مردنش است. اینکه دنریس دقیقا چه زمانی متوجه شود که او برادرش را از چنگ ارتش پاکان فراری داده است. وقتی دنریس متوجه این جریان بشود دیگر بخششی در کار نخواهد بود. نه فقط به خاطر اینکه او همیشه مشکوک بود که تیریون خانواده خودش را به ملکه ترجیح می‌دهد بلکه به این دلیل واضح که در اپیزود قبلی به تیریون هشدار داد که بار دیگری که ناامیدش کند آخرین‌بار است.

دنریس تارگرین: احتمالا رفتاری که دنریس در مقابل تیریون در پیش می‌گیرد دیگران را متوجه می‌کند که باید او را متوقف کنند. مرگ تیریون می‌تواند عامل محرک جان اسنو یا شاید آریا استارک باشد. دو کاراکتری که شاهد کشتار دنریس در اپیزود «ناقوس‌ها» بودند تا او را بکشند. می‌شود پیش‌بینی کرد که دنریس یک نمایش بزرگ ترتیب می‌دهد تا جان اسنو اطاعت خودش را از او ابراز کند و دنریس مطمئن شود که همه وفاداران به وارث حقیقی تخت آهنین بدانند که او خودش تاج و تخت را به دنریس واگذار کرده است.

اما حتی اگر این اتفاق‌ها هم بیفتد بعد از اینکه دنریس درنهایت تبدیل به ملکه خاکسترها شد مرگ او پایان مناسبی برای این داستان تراژیک خواهد بود.

جان اسنو: سریال بستر مناسبی آماده کرده که جان ملکه/ عمه/ معشوق‌اش را بکشد. در «ناقوس‌ها» سکانس‌های مربوط به جان اسنو بیشتر روی نبرد لجوجانه او متمرکز بود یا خیره شدن به آسمان با وحشت از کاری که دنریس با کینگزلندینگ انجام داد. احتمالا سعی خودش را می‌کند که دنریس را از تخت کنار بزند. که می‌تواند معنایش از دست دادن زندگی‌اش در این مسیر باشد.

آریا استارک: موقع حمله پادشاه شب به وینترفل ملیساندرا پیشگویی را به یاد آریا آورد که می‌گفت او کسی را با چشمان سبز می‌کشد. (علاوه بر چشمان آبی که متعلق به پادشاه شب بود و چشمان قهوه‌ای که احتمالا یادآور والدر فری بود). دنریس با چشمان سبزش احتمالا همان هدف آریا استارک خواهد شد. این ممکن است بزرگترین مرگ اپیزود پایانی باشد.

اما اگر آریا به دنبال دنریس باشد چطور ممکن است بتواند به قدر کافی خودش را به او نزدیک کند؟ چون احتمالا دنریس خودش را با سربازانش احاطه می‌کند. این احتمال وجود دارد که در حین تلاش برای کشتن دنریس خودش کشته شود. چه تلاش کند چهره کسی را در این مسیر بدزدد و چه نه.

درنهایت آیا آریا حرف خردمندانه هاوند را قبول می‌کند و بی‌خیال انتقام و خشونت می‌شود؟ نجات او در اپیزود «ناقوس‌ها» کم از معجزه نداشت. او تقریبا توسط شهروندان در حال فرار زیر دست و پا له شد. نزدیک بود آتش اژدها خاکسترش کند. و بارها از کنار دیوارهایی رد شد که فرو ریختند. تا اسب سفیدی از ناکجاآباد جلوی رویش ظاهر شد. همه این‌ها نشانه‌ای است که سرنوشت او چیزی بیشتر از مرگ در اپیزود آخر است. شاید شروعی جدید برای یک قاتل گذشته.

بقیه حدس‌هایی که می‌شود درباره اپیزود آخر سریال «بازی تاج و تخت» از این قرار است:

جان و دنریس هر دو می‌میرند و یک شورای رهبری در وستروس تشکیل می‌شود.

احتمال می‌دهیم که سریال «بازی تاج و تخت» این‌طور تمام شود که دنریس تخت آهنین را تصاحب کند و تیریون را برای آزاد کردن جیمی بکشد. جان می‌داند که او باید دنریس را بکشد و متوقفش کند اما در این کار تردید می‌کند چون دوستش دارد. و این تردید باعث می‌شود که کرم خاکستری قدم جلو بگذارد و ملکه‌اش را نجات بدهد. و از آنجایی که هم دنریس و جان اسنو می‌میرند هیچ‌کدام از تارگرین‌ها تخت آهنین را به ارث نمی‌برند. در انتهای اپیزود احتمالا دیگر تخت آهنینی وجود نخواهد داشت بلکه شورایی متشکل از سانسا و سر داووس و کرم خاکستری و همه آنهایی که زنده مانده‌اند در وستروس تشکیل می‌شود تا برای هفت اقلیم تصمیم‌گیری کنند.

کارمای کرم خاکستری بعد از کارهایی که در کینگزلندینگ انجام داد به او برمی‌گردد.

با توجه به چیزهایی که تا الان دیده‌ایم تئوری اینکه جان، دنریس را بکشد با عقل جور در می‌آید. اما پیش‌تر هم فکر می‌کردیم طبق منطق «بازی تاج و تخت» جیمی باید سرسی را بکشد که خب این اتفاق نیفتاد. درنتیجه پیش‌بینی دیگر ارائه می‌دهیم درباره کرم خاکستری کاراکتر دیگری که به نظر می‌آید نشان مرگ روی او خورده است.

فرمانده سپاه پاکان به کشتار سربازان لنیستر دست زد که تسلیم شده بودند. جنایت وحشتناکی که در اپیزود آخر باید جزایش را ببیند. احتمالش وجود دارد که آریا با صورت میساندی او را از بین ببرد.

جان دنریس را می‌کشد و تخت آهنین را تصاحب می‌کند و برای یک آینده دموکراتیک نقشه می‌ریزد.

بعد از کار وحشتناکی که دنریس در کینگزلندینگ انجام داد انتظار داریم که جان و آریا و تیریون با هم کاری کنند که دنریس را از تخت آهنین به زیر بکشند. تیریون نقشه می‌کشد. آریا اژدها را می‌کشد و جان هم دنریس را. جان روی تخت آهنین می‌نشیند اگر چه سریال توضیح نمی‌دهد که چرا جان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

جان یا همان ایگون اعلام می‌کند که ازدواج نمی‌کند و صاحب فرزند هم نمی‌شود درنتیجه آخرین تارگرینی است که روی تخت می‌نشیند. و بعد از او برای انتخاب فرمانروای هفت اقلیم باید رای‌گیری شود. هشت اقلیم البته اگر جزیره آهنین را هم درنظر بگیرید. این ایده‌ای بود که تیریون در فصل هفتم مطرح کرد.

و البته درنهایت بران لرد هایگاردن می‌شود چون لنیسترها همیشه بدهی‌شان را می‌پردازند.

دنریس زنده می‌ماند اما به انتخاب خودش وستروس را ترک می‌کند. البته بعد از اینکه تخت آهنین را نابود می‌کند.

دنریس احتمالا دارد شبیه کاراکتر اوزیماندیاس «واچ‌من» عمل کند که ویرانشهر منهتن را نابود کرد تا بشریت را از چنگال جنگ اتمی نجات بدهد. این فرضیه را داریم: درست بعد از اینکه ناقوس‌ها به صدا درآمدند دنریس متوجه شد که تنها راه برای پایان بازی تاج و تخت این است که پاداش‌اش را نابود کند: یعنی کینگزلندینگ را. بدون داشتن یک شهر مرکزی، به یک پادشاه در مرکز هم نیازی نخواهد بود. درنتیجه دنریس به اژدها دستور می‌دهد که تخت آهنین را ذوب کند پیش از آنکه به سمت شرق پرواز کند. دوتراکی‌ها هم همراهش می‌روند و او تبدیل به کالیسی آنها می‌شود.

لردهای وستروس می‌توانند در سرزمین‌های کوچک خودشان با صلح زندگی کنند. هیچ قانون برتر وجود نخواهد داشت. و دانستن اینکه مادر دیوانه اژدها در آن سوی دریاست باعث می‌شود که مردم نخواهند به سمت قدرت دست درازی کنند.

البته که سزای دنریس بعد از جنایت کینگزلندینگ مرگ است اما تیریون و جان و آریا متوجه می‌شوند که با کشتن او وارد چرخه بی‌نهایت جنگ‌های پی‌درپی خواهند شد.

تیریون می‌سوزد، آریا، دنریس را می‌کشد. و جان سانسا را روی تخت سلطنت می‌نشاند. قبل از اینکه خودش به سمت دیوار برود.

جان نمی‌تواند تیریون را از خشم دنریس نجات بدهد و اعدام تیریون آخرین نشانه برای جان اسنوست که باید به آریا اجازه بدهد دنریس را بکشد.

به علاوه پخش شدن اخبار توسط واریس و اینکه جان وارث بر حق تاج و تخت است به جان کمک می‌کند که وینترفل را به عنوان پایتخت انتخاب کند و سانسا هم ملکه آنچه از هفت اقلیم باقی مانده بشود. احتمالا جان به تبعیدی خودخواسته می‌رود تا دیوار را دوباره بسازد و شاید دوباره با گوست محبوبش به یکدیگر بپیوندند.

و آخرین حدس: بازی تاج و تخت با غرش اژدهایان تمام می‌شود.

جان تلاش می‌کند که دنریس را بکشد اما احمق‌تر از آن است که بتواند و خودش کشته می‌شود. تیریون نمی‌تواند بعد از خیانتی که کرده جان سالم به در ببرد. آریا متوجه چرخه بی‌پایان خشونت می‌شود و به وینترفل بازمی‌گردد. به سانسا توصیه می‌کند که زانو بزند و دنریس را به عنوان ملکه قبول کند. دنریس وحشتناک است اما سانسا می‌تواند اولین ملکه عاقل وینترفل شود که می‌داند در حال حاضر توان ایستادن جلوی آتش اژدهایان را ندارند.

درنهایت اینکه جورج آر.آر.مارتین نقل قول معروفی دارد که در آن تالکین را نقد می‌کند که چرا سیاست‌های مالیاتی آراگورن را به عنوان پادشاه گندور روشن نمی‌کند! شاید در اپیزود آخر «بازی تاج و تخت» کمی هم درباره سیاست اقتصاد یاد بگیریم.

در حالت ایده‌آل و با منطق قبلی «بازی تاج و تخت» دنریس باید همه استارک‌ها را بکشد و سلطنتش را تضمین کند. اما باید دید که بنیوف و وایس می‌خواهند به خشونتی که مارتین در فصل‌های اول داشت و به آن سیاهی وفادار باشند یا سریال‌شان را به روشی عامه‌پسندتر به پایان برسانند؟

The post پیش‌بینی آخرین قسمت بازی تاج و تخت: چه کسی می‌میرد و چه کسی تخت آهنین را تصاحب می‌کند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala