رییس استودیوی مارول کوین فایگی دیروز به شکل رسمی اعلام کرد که فیلم سینمایی ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) با پایان یافتن فروشش در این آخرهفته از رکورد 2.7897 میلیارد دلاری فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) عبور خواهد کرد و بالاخره به شکل رسمی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان تبدیل خواهد شد. شکستن رکورد آواتار 10 سال به طول انجامید اما ظاهرا این اتفاق عاقبت رخ داده است.

طبق آخرین اطلاعات از فروش فیلم مشخص شده که در روز شنبه فقط 500 هزار دلار فاصله میان فروش جهانی دو فیلم باقی‌مانده بوده و ظاهرا این فاصله هم با پایان امروز از میان خواهد رفت. فایگی روز شنبه خطاب به هواداران فیلم گفت: به لطف شما «انتقام‌جویان: پایان بازی» بزرگ‌ترین فیلم همه دوران شده است.

انتقام‌جویان جدید برای شکستن رکورد آواتار راه بسیار دشواری را پیمود. گرچه این فیلم ابرقهرمانی به سرعت از رکورد فروش 2 میلیارد دلار عبور کرد اما رسیدن به فروش بیش از 2.7 میلیارد کار بسیار دشواری بود. در حالی که انتقام‌جویان پایان بازی با روند طبیعی فروش خود موفق نشد به رکورد آواتار برسد استودیوی سازنده تصمیم گرفت از طریق عرضه دوباره فیلم و افزودن بعضی جزییات که احتمالا بخشی از مخاطبان را دوباره به سینما می‌کشاند، فروش فیلم را افزایش داده و رکورد را بشکند.

زمانی که دیزنی تصمیم به عرضه مجدد انتقام‌جویان: پایان بازی گرفت حدودا 37 میلیون دلار با آواتار فاصله داشت و به همین دلیل این تلاش آخر آنقدرها هم امیدوارکننده نبود و بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند که بعید است با این کار بشود چنین فاصله‌ای را پر و رکوردشکنی کرد. اما ظاهرا تصمیم عرضه مجدد جواب داده و عاقبت سازندگان فیلم را به هدف‌شان رسانده است.

در حالی که آخرین قسمت مجموعه انتقام‌جویان از نظر فروش در سراسر جهان در رتبه اول ایستاده اما نهایتا موفق نشده رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را در ایالات متحده آمریکا بشکند و از نظر فروش داخلی کماکان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) با قاطعیت در رتبه اول جدول باکس‌آفیس قرار دارد.

در حال حاضر تنها 5 فیلم سینمایی فروش بیشتر از 2 میلیارد دلار را در سراسر جهان تجربه کرده‌اند. در حالی که انتقام‌جویان: پایان بازی در پایان روز یکشنبه در صدر این 5 فیلم قرار خواهد گرفت، فیلم‌های سینمایی آواتار، تایتانیک، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت دیگر آثار این لیست 5 فیلمی هستند.

 

The post «انتقام‌جویان: پایان بازی» امروز پرفروش‌ترین فیلم جهان می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala