The post بررسی نظرات منتقدان درباره قسمت جدید مجموعه سریع و خشمگین appeared first on دیجی‌کالا مگ.

فیلم سینمایی سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) که از آخر هفته گذشته در سینماهای جهان روی پرده رفته افتتاحیه‌ای ۱۸۰ میلیون دلاری را در سراسر جهان تجربه کرده و چنان‌ که انتظار می‌رفت از نظر تجاری عملکردی کاملا موفقیت‌آمیز داشته.
با این حال گرچه مخاطبان مجموعه دیدن این اسپین‌ آف را از دست نداده‌اند و با نمره -A در روز نخست (نمره CinemaScore براساس نظرسنجی از تماشاگران) به استقبال این اثر رفته‌اند اما منتقدان انگلیسی‌زبان این اثر سینمایی را کاملا متوسط ارزیابی کرده‌اند‌.
بررسی نظرات منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز حاکی از رضایت ۶۶ درصدی منتقدان و بررسی وبسایت متاکریتیک نیز نشان‌دهنده نمره متای‌ ۶۰ برای این اثر از مجموع ۵۳ نقد است. در میان ۵۳ نقد ثبت‌شده در وبسایت متاکریتیک ۳۰ نقد مثبت، ۲۰ نقد میانه‌ و ۳ نقد منفی به چشم می‌خورند‌. در ادامه به بررسی تعدادی از این نقدها می‌پردازیم:

میک لاسال منتقد سانفرانسیسکو کرونیکل که به شدت طرفدار فیلم است و به آن نمره کامل ۱۰۰ را داده است فیلم را با صفاتی چون “شوخ” و “شیطان” توصیف کرده و معتقد است با اثری طرفیم که جای‌ جای آن آکنده از خلاقیت و شگفتی است. با این وجود نظرات بسیار مثبت لاسال درباره فیلم جدید مجموعه سریع و خشمگین چندان به نگاه سایر منتقدان نزدیک نیست.
باری هرتز‌ منتقد گلوب‌ اند‌ میل به فیلم نمره ۷۵ داده و برآیند نظراتش نوعی مواجهه سهل و ساده‌گیرانه را نسبت به فیلم بازتاب می‌دهد‌. این منتقد می‌نویسد فیلم قصد دارد مخاطب را با مسخرگی خلاقانه‌اش بخنداند.
پیتر دبروج منتقد ورایتی‌ به فیلم نمره ۷۰ داده و فیلم را اثری توصیف کرده که پیش‌فرض‌های شما را از فیلم خوب و بد تغییر می‌دهد. این منتقد می‌گوید هابز‌ و شاو‌ به طرز هیجان‌انگیزی ذهنیت مخاطب را تغییر می‌دهد، با فیلم‌های معمول متفاوت است و برای درک آن باید خود را به جریان فیلم بسپارید.
اریک کوهن منتقد ایندی‌وایر هابز‌ و شاو‌ را لایق نمره ۶۷ دانسته و می‌گوید این فیلم سندی است بر اینکه حتی فیلم‌های ظاهرا احمقانه هم می‌توانند برای توده‌های مردم حاوی نکات روشنگرانه‌ای باشند و در درون خود پیام‌های گسترده‌تری را قرار‌ دهند.
پیتر تراورس منتقد رولینگ‌ استون‌ از جمله کسانی است که ابدا از فیلم دل خوشی ندارد. او به هابز و شاو‌ نمره ۶۰ داده و می‌گوید این اثر هر چه باشد یک فیلم سینمایی نیست. به باور این منتقد این محصول شایسته نقد هم نیست‌.
اما نگاهی هم داشته باشیم به نقدهای منفی‌تر درباره فیلم. برای مثال ریچارد روپر منتقد شیکاگو سان تایمز فیلم را چنین توصیف کرده: به شکل دردناکی طولانی، بسیار خسته‌کننده، همواره بدون خلاقیت و کاملا احمقانه.

منبع متن: digikala