انتخاب این نام باعث شده بسیار از رسانه‌ها گمانه‌زنی‌ درباره علت انتخاب این نام، ارتباط آن با فیلم و مسائلی از این دست را به سوژه تحلیل و حتی گاهی به سوژه شوخی تبدیل کنند.

  • بعد از‌ مدت‌ها انتظار بالاخره سازندگان بیست و پنجمین فیلم مجموعه جیمز باند نام «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) را برای این اثر برگزیدند.

با توجه به بخشی از داستان فیلم که تا کنون مشخص شده جیمز باند دوران بازنشستگی و تعطیلات را سپری می‌کند اما برخی پیشامد‌ها او را دوباره مجبور به حضور در نقش همیشگی‌اش می‌کند. به این ترتیب نام فیلم‌ هم اشاره به همین مضمون دارد؛ اینکه جیمز باند نمی‌تواند و نباید از وظایف همیشگی کناره‌گیری کند.

با بررسی تحلیل‌ها درباره نام فیلم‌ به نظر می‌رسد انتخاب این نام به نوعی با موضوع آخرین نقش‌آفرینی دنیل کریگ در فیلم نیز مرتبط است. همانطور که می‌دانید بیست و پنجمین قسمت از مجموعه جیمز باند آخرین قسمتی خواهد بود که کریگ را در این نقش قرار می‌دهد‌.

از سوی دیگر شایعه‌ای قوی وجود داشت که کارگردان قبلی همین فیلم یعنی دنی بویل قصد داشت فیلم‌نامه را به شکلی تنظیم کند که جیمز باند در پایان فیلم بمیرد.

این موضوع با مخالفت جدی مواجه‌ شده بود و اساسا یکی از دلایل اصلی جدایی او از مجموعه و پیوستن کری فوکوناگا برای کارگردانی اثر همین موضوع بوده. حال به نظر می‌رسد نام قسمت جدید هم حاوی طعنه‌ای است به دنی بویل و هم تلاشی است برای بیان این نکته که مجموعه کماکان و بدون حضور کریگ می‌تواند با قدرت به کارش ادامه دهد.

این اولین‌بار نیست که در نام فیلمی از مجموعه جیمز باند از کلمه‌ها و ترکیب‌های مربوط به مرگ استفاده می‌شود. برای مثال می‌شود به «زندگی کن و بگذار بمیرد» (Live and Let Die) ساخته سال ۱۹۷۳، «فردا هرگز نمی‌میرد» (Tomorrow Never Dies) ساخته ۱۹۹۷ و «روزی دیگر بمیر» (Die Another Day) ساخته سال ۲۰۰۲ اشاره کرد.

تریلر کوتاه رونمایی از اسم فیلم را در ادامه ببینید:

The post فرضیه‌هایی درباره نام فیلم جدید مجموعه جیمز باند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala