آستون‌مارتین از جمله برندهای انگلیسی است که به ساخت خودروهای قدرتمند و اسپرت شهرت دارد. یکی از مدل‌های این شرکت، وَنتِیج (Vantage) نام دارد. این شرکت قرار است به زودی قوی‌ترین نسخه این مدل را به اسم Vantage AMR تولید کند.

نسخه AMR چیزی شبیه نسخه قدرتمند AMG شرکت مرسدس‌بنز است؛ یعنی نسخه تقویت‌شده که از مدل استاندارد قدرتمند‌تر است. Vantage AMR در دو مدل با پیشرانه‌های ۸ سیلندر و ۱۲ سیلندر خورجینی عرضه می‌شود. موتور ۸ سیلندر این خودرو توانی معادل ۴۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. قدرت مدل ۱۲ سیلندر AMR هم از مدل استاندارد Vantage S حدود ۳۰ اسب‌بخار بیشتر است که نوانسته به مجموع حداکثر قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار دست پیدا کند. همین ویژگی باعث شده کهVantage AMR تبدیل به قوی‌ترین مدل ونتیج جاده‌ای شود.

از مدل Vantage AMR تنها ۳۰۰ دستگاه تولید خواهد شد؛ ۲۰۰ دستگاه از مدل ۸ سیلندر و ۱۰۰ دستگاه از مدل ۱۲ سیلندر. این خودرو بر خلاف بسیاری از محصولات انحصاری در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. از رنگ‌های شاخص این خودرو می‌توانیم به ترکیب رنگ بدنه خاکستری با خطوط سبز اشاره کنیم. این خودرو بجز رنگ و مشخصات فنی ویژه، ظاهر متفاوتی نسبت به مدل استاندارد دارد؛ به‌طور مثال آستون‌مارتین Vantage AMR به کیت بادی مخصوص AMR مجهز شده که در بخش‌هایی مثل اسپویلر و اسپلیتر می‌توانیم مشاهده کنیم. در ادامه با تصاویر بیشتری از این خودرو هیجان‌انگیز را می‌بینیم:

منبع: TopGear
E3-2017-Ad

مطلب قوی‌ترین نسخه آستون مارتین Vantage ساخته شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala