ارتفاعات کامرون

ارتفاعات سرسبز کامرون که حتی از تماشای تصاویر آن شگفت زده خواهید شد بیشتر شبیه رویا ست تا واقعیت . این منطقه بقدری زیباست که تشبیه آن غیر ممکن است و تماشای آن گردشگران را مبهوت می نماید .

ارتفاعات کامرون  که در واقع مزارع کاشت چای با وسعتی زیاد است به منطقه اعجاب انگبز و پر طرفدار تبدیل شده است و روزانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند و از میان راههای باریک آن می گذرند و آرامش موجود در آن را به آغوش می گیرند. در اطراف این منطقه هتل ها و اقامتگاههای مختلفی وجود دارد که مکان ایده آلی را برای گذرات تعطیلات است . حین گشت و گذار در این منطقه عطر دلپذیر برگهای چای را استنشاغ می کنید و از عطر آن مست می شوید . همچنین تماشای بومیان که اغلب با گشاده رویی از گردشگران استقبال می کنند جالب و به یاد ماندنی است .

 

 به گزارش سفر باتو علاوه بر این محصول خوش عطر ، در این ارتفاعات توت فرنگی نیز کاشته می‌شود بنابراین اگر خوش شانس باشید و به موقع و در فصل چیدن آنها به این منطقه سفر کنید طمع دلنشین آنها را امتحان خواهید کرد .

شهر جرج تاون

این شهر تاریخی در شمال شرق جزیره پنانگ ، واقع شده و با دارا بودن معماری بسیار زیبا که نتیجه سالها استعمار و حضور انگلیسی ها در این منطقه است به شهرت رسیده است . نام این منطقه از نام جرج سوم ( پادشاه انگلستان ) گرفته شده است.  چینی‌ها بیشترین سکنه این منطقه هستند که خانه های آنها با گذر زمان به شکل سنتی و دست نخورده باقی مانده است و شاید دلیل اصلی این حفظ هویت  سیاست ‌های سختگیرانه دولت در جهت حفظ فرهنگ این منطقه است .

رستوران ها و کافه های متعددی در این منطقه وجود دارد که با رفت و آمد گردشگران منظره ای زیبا به خود می گیرد و عصری دل انگیز را رقم می زند.

گنتینگ هایلندز، پاهانگ

گنتینگ هایلندز منطقه ای سرسبز و زیباست که بواسطه دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و همچنین آب و هوایی مطبوع مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است . این منطقه تفریحی و اقامتی که شهرت جهانی دارد سالانه پذیرای هزاران مسافر از سراسر دنیاست و بواسطه دارا بودن تفریحات متنوع و به خصوص کازینو های متعدد به  لاس‌ وگاس آسیا مشهور شده است . در آن آن تفریحات دیگری همچون  نمایشگاه باور کنی یا نه‌ ریپلی و دنیای برفی وجود دارد .

 

تامان نگارا

تامان نگارا در زبان مالایی به معنی پارک ملی  در تور مالزی است و این کشور سرسبز پارک ملی کم ندارد . اما این پارک که در میان جنگل‌ های بارانی پدید آمده یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارکهای ملی کشور مالزی است .  گشت و گذار در این منطقه بکر و زیبا بیشتر به رویا شبیه است و در گوشه ای از آن با پدیده ای شگفت انگیز روبرو خواهید شد . جنگل های انبوه گرمسیری ، آبشار و حیات وحش شگفت انگیز آن تنها مواردی اندک است که شما را به حیرت وا می دارد .

در این منطقه چندین مسیر مختلف برای پیاده ‌روی وجود دارد که گردشگران می توانند بدون راهنما آن را طی کنند .  این پارک ملی همچنین پناهگاه گونه‌ های نادر و در معرض خطر انقراض است که فیل آسیایی ، ببر ، پلنگ و کرگدن نمونه ای از آن است . البته به ندرت میتوان این گونه ها را در مناطق پایینی رویت کرد و احتمالا حین گشت و گذار در این منطقه به جز دیدن گونه های مختلف پرندگان ، گوزن ، مارهای بی خطر و مارمولک چیز دیگری نخواهید دید .

لنکاوی

مجمع الجزایر لنکاوی ، یکی از مقاصد تفریحی پر طرفدار در این کشور است که به شهرت جهانی رسیده است . این مجمع الجزایر که از نود و نه جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شد در میان دریای آندمان پدید آمده است . .تور تایلند را از دست ندهید.

سواحل این منطقه بواسطه آبهای زلال و فیروزه ای و شن‌ های سفید رنگ و همچنین تپه ‌های پوشیده از درخت به شهرت رسیده است . محبوب ‌ترین بخش این سواحل در قسمت غربی مجمع الجزایر لنکاوی قرار گرفته است. و وجود امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیر و همچنین دهها رستوران و هتل به جذابیت آن افزوده است .

برای اقامت در این منطقه  هتل ‌های بسیار لوکسی ساخته شده که انواع خدمات مورد نیاز گردشگران را در اختیار آنها قرار می دهند. 

 

غارهای شگفت انگیز مولو

غار وسیع مولو یکی از شگفتی های پارک ملی گونونگ است که در میان انبوهی از درختان جنگلی استوایی پنهان شده است . این غار در منطقه ای به نام ساراوک قرار دارد و وسعت آن برابر با چهل فروند هواپیمای بوئینگ است . بازدید از این غار شجاعت زیادی می طلبد و هرگردشگری قادر به بازدید از آن نخواهد بود. دسته های بزرگی از خفاش ها در این غار زندگی می کنند با شنیدن صدا به صورت  دسته ‌جمعی به پرواز در می آیند و منظره ای ترسناک را پدید می آورند.