باکو شهری در کنار دریای خزر است و پایتخت کشور آذربایجان محسوب می‌شود. این شهر با دارا بودن بافتی مدرن و ساختمان‌های دیدنی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. تورهای گردشگری باکو به شکل زمینی و هوایی بوده و می‌توان با هزینه کم به این شهر سفر کرد. مراکز خرید بسیار خوب و مدرنی در این شهر واقع شده است که می‌توانند شما را از هر لحاظی با کالاهای با کیفیت و عالی راضی کنند. در این شهر می‌توان در هتل‌هایی بسیار خوب و با امکانات مدرن و درجه یک اقامت داشت و از سفر خود لذت بسیاری را برد. در شهر باکو می‌توانید به رستوران‌های بسیار خوب رفته و از غذاهای خوشمزه آنجا لذت ببرید. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که شامل نقاط دیدنی تاریخی و همینطور مدرن می‌شود. اگر قصد سفر با تور گردشگری باکو را دارید در ادامه این متن را مطالعه کنید تا با جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا آشنا شوید.

 

قلعه مایدن باکو

  به گزارش سفر باتو یکی از نقاط دیدنی و بناهای تاریخی در شهر باکو، در منطقه ایچری شهر، یا بافت قدیمی شهر باکو، قرار گرفته است. این بنا به نام قلعه مایدن یا قلعه دختر مشهور است و از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر باکو از نظر تاریخی محسوب می‌شود. آنجا در زمان قدیم و بیش از هزار سال پیش ساخته شده است و دارای معماری جالبی است که بنایی آجری به ارتفاع 29 متر دارد. اگر از بالای این قلعه به اطراف نگاه کنیم می‌توانید مناظر بسیار زیبایی را مشاهده فرمایید ولی ورودی برای بازدید از آنجا بسیار گران بوده و بسیاری تنها به مشاهده آنجا از نزدیک اکتفا می‌کنند. در اطرف این قلعه هم باغ زیبا و سرسبزی وجود دارد که در هنگام بهار و شکوفه زدن گل‌ها نقطه ای بسیار زیبا می‌شود. این بنا در گذشته محلی برای عبادتگاه زرتشتیان هم محسوب می‌شده است و افسانه‌های مختلفی هم در مورد آنجا گفته می‌شود.

ایچری شهر باکو

بافت قدیمی شهر باکو، ایچری شهر در زبان محلی نامیده می‌شود و آنجا از مهم‌ترین نقاطی است که توریست‌ها در آنجا به گشت و گذار می‌پردازند و بناهای تاریخی مختلف و ساختمان‌های دیدنی هم در آنجا قرار گرفته است که می‌توان به قلعه مایدن اشاره کرد که آن را معرفی کردیم. در این بخش از شهر می‌توانید در خیابان‌های سنگ فرش شده به پیاده روی پرداخته و از مغازه‌های فرش فروشی یا صنایع دستی فروشی انواع سوغاتی و محصولات محلی را خریداری کنید. آنجا قرن‌ها بخش اصلی شهر باکو بوده است و بسیاری از بناها در آنجا از گذشته به جای مانده اند. انواع کافه‌ها و رستوران‌های بسیار خوب نیز در این بخش از شهر قرار گرفته‌اند.

برج‌های سه گانه شعله باکو

از نماد‌های مدرن و دیدنی در شهر باکو برج‌های شعله هستند که اشاره به صنعت گاز و منابع زیاد گاز در کشور آذربایجان دارند. همچنین این شعله‌ها می‌توانند نمادی از گذشته بسیار دور این منطقه و آیین مهر پرستی هم باشد. این برج‌ها در شب با نورپردازی بسیار زیبایی روشن می‌شوند که رنگهای پرچم کشور آذربایجان را به نمایش می‌گذارند. ارتفاع این برج‌ها به 182 متر هم می‌رسد و هر کدام استفاده و کاربرد خاص خودشان را دارند و مسکونی، اداری و تجاری هستند، میتوانید در برج تجاری به رستوران‌های آنجا رفته و از غذاهای بسیار خوشمزه و محیط لوکس لذت ببرید.

بلوار باکو

بلوار باکو از نقاط دیدنی در تور باکو است که به یک خیابان می‌گویند که در امتداد دریا قرار دارد و شامل فضایی زیبا و سرسبز و محل‌هایی برای پیاده روی و همچنین استراحت دارد. آنجا شامل امکانات مختلف گردشگری می‌شود و می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلف در این بلوار رفته و اوقات بسیار خوبی را داشته باشید. آنجا بخصوص در هنگام غروب آفتاب بسیار زیبا بوده و شامل پارک بازی به همراه چرخ و فلک نیز می‌شود که چرخ و فلک آنجا به چشم باکو هم مشهور است و در حدود 60 متر هم ارتفاع دارد. در این بلورا نقاط دیدنی مختلف و جاذبه‌های متعددی قرار دارند که میتوان به مرکز خرید کاسپین اشاره کرد.

کاخ شروان شاهان ایچری شهر باکو

از نقاط دیدین تاریخی در شهر باکو که در منطقه ایچری شهر واقع شده است، کاخ شروان شاهان است. این مجموعه شامل بناهایی تاریخی و قدیمی که قدمت آنها به قرن پانزده میلادی باز می‌گردد را شامل می‌شود. این کاخ سالها است که در میراث فرهنگی جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. آنجا مکانی برای زندگی و سکونت شاه‌های دوران شیروانیان بوده است. این مجموعه بخش‌های مختلفی دارد که می‌توان به عمارت، مسجد، حمام، کتاب خانه، مدرسه و ... اشاره نمود. در آنجا می‌توانید با فرهنگ و هنر آذربایجان آشنا شوید و از موزه و آثار بجا مانده از دوران شیروانیان دیدن کنید و اطلاعات بسیاری را در قرون نهم تا شانزده میلادی از آن منطقه کسب کنید که زمانی بوده که شیروانیان بر آنجا حکم رانی می‌کردند. از دیدین‌های آنجا اسکنانس ها و سکه‌های قدیمی است.