یادبود تاریخ گرجستان - تفلیس

این مجموعه دیدنی برای آشنایی بیشتر گردشگران با تاریخ و تمدن این سرزمین بر پا شده است . این منطقه در حدود بیست کیلومتر با مرکز شهر تفلیس فاصله دارد و توسط یکی از هنرمندان برجسته گرجی به نام سره تلی ساخته شده است . در این جا مجسمه های دیدنی بسیاری به چشم می خورد که هر کدام تاریخچه ای را به همراه دارد به عنوان مثال ستون‌های سنگی عظیمی را خواهید دید که سی متر ارتفاع دارند و در نوک آن‌ ها سرهای پادشان ، ملکه‌ها و قهرمانان اساطیری این سرزمین به تصویر کشیده شده است . و در برخی دیگر بخشهایی از  داستان زندگی حضرت مسیح روایت شده است .

 

شهر سنگی اوپلیستسیخه - تفلیس

این منطقه باستانی و شگفت انگیز در تور گرجستان در اطراف شهر تفلیس و در فاصله ، هشتاد و پنج کیلومتری آن قرار گرفته است . این شهر راز آلود در دل صخره ‌ها پدید آمده ، و با قدمتی هزاران ساله دارای امکاناتی مختلفی همچون کانال‌های آبرسانی و نانوایی بوده است .

به گزارش سفر باتو ، باستان‌شناسان این منطقه را یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای سنگی جهان می ‌دانند و تقریبا اولین سکونتگاههای انسان محسوب می گردد .  این منطقه از سال 2007 در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد و از همان زمان نسبت به گذشته ، بسیار بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفت . شهر سنگی اوپلیستسیخه در حدود هشت هکتار وسعت دارد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

پارک های آبی تفلیس

اگر در شهر تفلیس به دنبال هیجان و سرگرمی متفاوت هستید پیشنهاد می کنیم سری به پارک های آبی مجهز و مدرن تفلیس بزنید و از دهها بازی و امکانات متنوع موجود در آن لذت ببرید . شهر تفلیس دارای چندین پارک آبی با فضاهایی متنوع است که از این میان ، سه پارک آبی پر طرفدار را به شما معرفی می کنیم :

1- پارک آبی جینو پارادایس: این مجتمع تفریحی از بخش های مختلفی تشکیل شده و دارای امکانات متنوعی برای تمام سنین است . دسترسی به این مجموعه بسیار آسان است و در پنج کیلومتری از شهر تفلیس قرار دارد . اسپا، باشگاه ورزشی ،سالن  فودکورت، محوطه بازی کودکان ، بخش ساحلی، مرکز سلامت و … از جمله امکانات موجود در مجتمع تفریحی جینو پارادایس هستند.

2- آکوا پارک تفلیس: آکوا پارک یکی از پرطرفدارترین و البته کاملترین پارک‌ های آبی شهر تفلیس است. این مجموعه تفریحی در خارج از شهر تفلیس قرار گرفته  اما با این حال دسترسی به آن آسان است و در صورت تمایل میتوانید از مترو استفاده کنید . این مجموعه ما بین ایستگاه مترو Gotsiridze و  Didube قرار دارد و شما را با هزینه کم و در زمان اندک به مقصد میرساند . البته اغلب تاکسی های شهر نیز در بیرون از این مجموعه ایستاده اند و شما را به راحتی به مقصد باز می گردانند .

این مجموعه دارای امکانات مختلفی همچون  استخر های مختلف ، جکوزی، باشگاه ورزشی، خدمات ماساژ ، رودخانه های مصنوعی و سرسره های متنوع است و البته وجود رستوران و کافه همه چیز را برای گذراندن روزی شاد فراهم نموده است . گفتنی است ورودیه این مجموعه در طول هفته سی لاری و در آخر هفته چهل لاری است.

3-پارک آبی متاسمیندا: این مجموعه تفریحی دارای امکانات متنوعی است و همچنین برای کودکان امکانات ویژه ای را تدارک دیده است . در این مجموعه همچنین کافه‌ها و رستورانهای متنوعی وجود دارد که همه چیز را برای سپری نمودن روزی مفرح و شاد فراهم نموده اند. 

پارک ریکه

شهر تفلیس دارای پارک ها و فضاهای سبز بسیاری است اما از این میان پارک ریکه یکی از پرطرفدارترین ها ست .  فضای سرسبز و وسیع ،  فواره‌ ها و حوض ‌های آب ، در رودخانه ،و محوطه بازی کودکان از جمله امکانات موجود در این پارک است . همچنین در گوشه از این پارک اغذیه فروشی و یا دست‌ فروشانی را می بینید که انواع مواد خوراکی را آماده فروش نموده اند.

پارک ریکه همچنین محل برگزاری بسیاری از جشنها و فستیوال ها ست و فستیوال تبلیسوبا سالانه در همین پارک برگزار می گردد که بسیار پر طرفدار و محبوب است. این جشنواره در ماه اکتبر برگزار می گردد و در آن مردمی را خواهید دید که همراه موسیقی محلی به رقص و پایکوبی مشغول اند. همچنین  انواع نوشیدنی ‌های سنتی گرجی و غذاهای محلی را خواهید دید که امتحان کردن آنها فرصتی تکرار نشدنی است . همچنین انواع غرفه‌های صنایع دستی نیز برای نمایش و یا فروش در معرض دید قرار دارند.

شهر بازی متاتسمیندا

همانطور که گفتیم شهر تفلیس دارای مجموعه های تفریحی بسیاری است که شما را برای هفته ها سرگرم می کند . یکی از پر طرفدارترین مکان های تفریحی در این شهر ، شهر بازی متاتسمینداست . این مجموعه تفریحی بر بالای تپه ای مرتفع واقع شده و دارای انواع وسایل بازی مهیج است . به عنوان مثال چرخ و فلک این مجموعه که از نظر بزرگی و ارتفاع بی نظیر است و شما را به ارتفاع صد متری از سطح زمین می برد و چشم اندازی شگفت انگیز را پیش رویتان قرار می دهد و سوار شدن بر آن به دل و جرات زیادی نیاز دارد .