آمازون امروز اعلام کرد که یکی از بزرگ‌ترین خرید‌های خودش تا این لحظه را انجام داده است. این شرکت با مبلغ ۱۳٫۷ میلیارد دلار فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هول فودز مارکت» (Whole Foods) را خریداری کرد. این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به واسطه تولید مواد غذایی ارگانیک و طبیعی شهرت دارد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که آمازون ۱۰ برابر بیشتر از مبلغی که برای خرید شرکت Zappos پرداخت کرد، برای این فروشگاه زنجیره‌ای هزینه کرده است.

با خرید این فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمازون بالاخره راه خودش را به جایی که مدت‌های بود می‌خواست برود، باز کرد. این شرکت بالاخره می‌تواند به جز فروش اینترنتی، فروش فیزیکی هم داشته باشد. حتی آمازون می‌تواند از شعبه‌های مختلف این فروشگاه برای سریع‌تر آماده کردن سفارش‌های آنلاین خودش در حوزه خاروبار و خوراکی‌های مختلف استفاده کند. فروشگاه هول فودز نزدیک به ۴۶۰ شعبه دارد.

صنایع غذایی و خاروبار در کشور آمریکا سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار درامد دارد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آرزو دارند که بتوانند خودشان را وارد این حوزه کنند. براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۰ خرید خوراکی‌ها آنلاین خواهند بود که این میزان درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری به همراه دارد.

پیش بینی می‌شود که آمازون تا سال ۲۰۲۵ خودش را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروش خوارکی در آمریکا تبدیل کند.

 

منبع: The Verge

منبع متن: digikala