شرکت اپل در جریان همایش WWDC 2017 از محصولی جدیدی به اسم «هوم‌پاد» (HomePod) رونمایی کرد. این محصول یک اسپیکر هوشمند به حساب می‌آید که با دستیار صوتی سیری کار می‌کند و حتی به سرویس موسیقی اپل موزیک هم مجهز شده است. اپل با معرفی این اسپیکر هوشمند می‌خواهد وارد بازاری شود که آمازون، گوگل و مایکروسافت هم در آن حضور دارند و امیدوار است که بتواند با پشتوانه علاقه‌مندان و طرفداران سرسختش بتواند تعداد زیاد هوم‌پاد بفروشد.

در گزارش‌های جدیدی که به تازگی منتشر شده، به نظر نمی‌رسد که هوم‌پاد به محصول پرطرفداری تبدیل شود. در گزارشی که در آن از ۲ هزار نفر درباره هوم‌پاد سوال شده،‌ تنها ۱۹ درصد تمایل دارند که این اسپیکر هوشمند را خریداری کنند.

حتی در این نظر سنجی مشخص شده که اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو و دات از جمله محصولات پرطرفدار بازار در حوزه اسپیکر هوشمند هستند. حتی تعداد هم مایل هستند که گوگل هوم را خریداری کنند.

به نظر می‌رسد که اپل می‌تواند کاربران وفادار به خودش را به خرید چنین محصولی تشویق کند؛ اما نتوانسته نظر کاربران دیگر را به این محصول جلب کند.  البته هوم‌پاد با قیمت ۳۵۰ دلار راهی بازار می‌شود که دو برابر بیشتر از قیمت اکو خواهد بود.

در این نظر سنجی گفته شده که قیمت یکی از دلایل اصلی مردم برای خرید اسپیکر هوشمند به حساب می‌آید و به همین دلیل افراد زیاد قصد خرید هوم‌پاد را ندارند. البته تیم کوک مدیرعامل برا این باور است که قیمت مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده است. کوک به این موضوع اشاره کرد که خیلی‌ها در زمان عرضه iPod هم می‌گفتند که این دستگاه قیمت بالایی دارد؛ اما  در نهایت استقبال زیادی از آن‌ها صورت گرفت.

اسپیکر هوشمند HomePod در شهریور ماه امسال راهی بازار خواهد شد.

 

منبع: ۹to5mac

منبع متن: digikala