پروژه ساخت چمدان Samsara که به عنوان یک پروژه با سرمایه‌گذاری عمومی آغاز به کار کرد نشان داد اغلب مخاطبان این محصولات به طراحی چمدان بسیار بیش از ویژگی‌های تکنولوژیک آن اهمیت می‌دهند. پروژه ساخت Samsara پنج برابر آنچه نیاز داشت سرمایه جمع کرد و به نظر می‌رسد دلیل اصلی این محبوبیت نه هوشمند بودن آن بلکه طراحی خاص آلومینیومی‌اش بود.

گرچه چمدان‌های آلومینیومی گران‌تر از مدل‌های دیگر هستند اما فواید قابل‌توجهی دارند که یکی از آن‌ها دوام بسیار زیاد است. البته Samsara تنها نمونه‌ای نیست که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است اما با قیمت ۶۹۰ دلار از اغلب رقبا محصول ارزان‌تری به حساب می‌آید (برای مثال چمدانی با همین اندازه با برند Rimowa با قیمت ۷۴۶٫۲۵ دلار به فروش می‌رسد و تازه ویژگی‌های تکنولوژیک هم ندارد).

تکنولوژی به کار رفته در چمدان Samsara شباهت‌هایی با محصولات برندهای Raden و Samsonite دارد؛ احتمالا یکی از این ویژگی‌ها قابلیت شارژ کردن است که از طریق یک پاوربانک قابل جابه‌جایی و از طریق اتصالات USB-C امکان ۱۰ بار شارژ کردن یک موبایل معمولی را فراهم می‌کند.

این چمدان یک اپلیکیشن هم دارد که اگر کسی چمدان را دور از چشم شما باز کند بهتان خبر می‌دهد و درصد باقی مانده باتری را هم چک می‌کند. البته هنوز دقیقا نمی‌دانیم که این اپ جای دقیق چمدان در هر لحظه را هم نشان‌تان می‌دهد یا نه اما این موضوع هم چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

از قابلیت‌های خاص تکنولوژیک این چمدان هوشمند که بگذریم، همانطور که گفته شد نقطه قوت این مدل طراحی آن است. دو نوار چرمی کناری به صورت نوعی محافظ در برابر خط و خش افتادن عمل می‌کند و بخش مسطح بالایی آن هم همیشه همچون یک سطح که امکان کار کردن روی آن را دارید، در اختیارتان است. این چمدان ۶ چرخ دارد که به شکلی خاص در آن تعبیه شده و با باز کردن چرخ‌ها امکان ایجاد فضایی اضافه در خود بدنه ایجاد می‌شود و می‌توانید وسایل بیشتری درونش جا دهید. نهایتا به این هم اشاره کنیم که Samsara مجهز به یک چراغ داخلی است و اگر چمدان را در محیط تاریک باز کنید چراغ روشن می‌شود.

گفته می‌شود این چمدان اواخر آبان‌‎ماه یا اوایل آذر امسال به بازار عرضه خواهد شد. تیم سازنده این چمدان از نظر سابقه طراحی تیم قدرتمندی به حساب می‌آید اما تا به حال دست به تولید انبوه محصولاتش نزده است بنابراین باید تا زمان عرضه این محصول به بازار منتظر بمانیم تا کیفیت واقعی تولید انبوه محصول هم مشخص شود.

‌‌

منبع: The Verge

منبع متن: digikala