ایلان ماسک رویای سفر به مریخ را در سر دارد و حتی می‌خواهد تا چندین سال دیگر انسان‌ها را به این سیاره بفرستد و ماجعه جدیدی از انسان‌ها در این سیاره به وجود بیاورد. ماسک با شرکت خصوصی خودش که SpaceX نام دارد روی این ایده کار می‌کنند تا رویایی سفر به مریخ محقق شود. البته که چنین سفری برای مردم کلی هزینه خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد هزینه این سفر را از هزینه درس خواندن در دانشگاه هم کمتر کند.

ماسک به این موضوع اشاره کرد که تشکیل یک جامعه ۱۲ نفره از انسان‌ها روی سیاره مریخ نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار برای هر نفر هزینه دارد. او امیدوار است که بتواند این هزینه را کاهش دهد.

ایلان ماسک گفت که اگر بتوان هزینه سفر به مریخ را به زیر ۲۰۰ هزار دلار رساند می‌شود یک جامعه بزرگ‌تر از انسان‌ها در مریخ به وجود آورد. البته ماسک گفت که می‌شود این هزینه را به زیر ۱۰۰ هزار دلار هم رساند که کمتر از هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آمریکا می‌شود.

البته مشخص نشده که هین کاهش هزینه به چه صورت انجام می‌شود؛ اما قطعا اولین سفر به مریخ تا ۱۰ سال دیگر انجام نمی‌شود و تا آن زمان قطعا هزینه‌ها کاهش پیدا خواهند کرد.

منبع: ubergizmo

منبع متن: digikala