چیری تیگو 7 که در بازار ایران بیشتر به تیگو 7 مشهور بوده یکی از محصولات مختلف کمپانی معروف چری در کشور چین است. این خودرو با قد و قامتی در حد یک کراس اوور لوکس، به زودی توانست سهم زیادی از بازار را از آن خود کند. به همبن دلیل شرکت مدیران خودرو در ایران نیز تصمیم به عرضه آن در بازار کشورمان گرفت.

شرکت کرمان موتور و زیرمجموعه آن یعنی مدیران موتور تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان چینی داشته‌اند و بسیاری از محصولات آنها را به بازار کشورمان عرضه کرده‌اند که چری تیگو 7 یکی از آنها است. این کراس اوور چینی مانند هر خودرو دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما ما در این مقاله به دنبال بیان مزایای تیگو 7 هستیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

1- قدرت موتور و پیشرانه

چیری تیگو 7 از موتور 1.5 لیتری توربو شارژ بهره می‌برد که همین مساله بر روی قدرت و پیشرانه آن تاثیر مثبت گذاشته است. مساله دیگرمربوط به وزن پایین این شاسی‌بلند چینی است که باعث شده تا خودرو شتاب و قدرت بیشتری بگیرد. با این حال، اعداد مربوط به حجم و پیشرانه موتور و قدرت آن بیشتر اعداد معمولی هستند. اما دو دلیل یاد شده باعث شده تا خودرو از قدرت نسبتا قابل‌قبولی برخوردار باشد.

این محصول چینی دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم موتور 1498 سی‌سی است. چری تیگو 7 قادر به تولید حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه است. همچنین دارای حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت، وزن تقریبی 1440 کیلوگرم و در نهایت شتاب صفر تا صد 10.9 ثانیه است.

در یک کلام و در مقایسه با رقبای این خودرو می‌توان گفت که قدرت و پیشرانه چری تیگو 7 نه در حد بسیار عالی اما قطعا رضایت‍‌‌بخش خواهد بود. یکی دیگر از مزایای تیگو 7 را می‌توان مصرف سوخت پایین آن در نظر گرفت که همین موضوع باعث شده تا تبدیل به یک خودرو به صرف و اقتصادی شود. مصرف سوخت ترکیبی آن چیزی در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندار آلودگی این خودرو یورو 5 است.

2- امکانات رفاهی و آپشن‌ها

سازندگان چری تیگو 7 همانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر تلاش کرده‌اند تا امکانات گسترده‌ای را در اختیار مشتریان قرار دهند. آپشن‌ها و امکانات متعدد این کراس اوور چینی باعث شده تا شما حس داشتن یک خودرو لوکس را تجربه کنید. ضمن آنکه سفر با یک خودرو پرآپشن، قطعا برای همه خاطره‌انگیز خواهد بود.

در خصوص آپشن‌های چری تیگو 7 باید بگوییم که این خودرو در دو تیپ مختلف به بازار ایران عرضه می‌شود که یکی از آنها به مراتب امکانات بیشتری دارد. از جمله آپشن‌های خودرو مذکور می‌توان به صفحه نمایش 9 اینچی به صورت لمسی و قابلیت اتصال به بلوتوث، سیستم صوتی با قابلیت USB، DVD PLAYER و کامپیوتر سفری و داشتن 6 بلندگو اشاره کرد.

از دیگر امکانات تیگو 7 باید به مواردی از قبیل تهویه کاملا اتوماتیک، دوربین 360 درجه، رینگ آلیاژی، کروز کنترل، چراغ اتوماتیک، آیینه‌های برقی، سانروف پانوراما و برخی موارد دیگر اشاره کرد. مجموعه این آپشن‌ها باعث شده تا شما با یک خودرو کاملا لوکس مواجه شوید.

 

3- طراحی ظاهری و داخلی زیبا

معمولا خودروسازان چینی از ایده‌ها و سبک‌های طراحی سایر خودروسازان مطرح جهانی کپی‌برداری می‌کنند که در برخی مواقع این کار به صورت نه چندان جذاب و در بسیاری موارد نیز بسیار جذاب خواهد شد. سازندگان چری تیگو 7 نیز تلاش کرده‌اند تا از الگوهای اروپایی در طراحی این خودرو بهره ببرند که به نظر می‌رسد تا حد زیادی نیز به هدف خود رسیده‌اند.

چرا که طراحی ظاهری خودرو دارای جذابیت و هیجان خاص بوده که با توجه به ابعاد و ارتفاع خودرو، باعث شده تا شما با یک کلاس اوور جذاب روبرو شوید. در قسمت جلو طراحان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از چراغ‌های بومرنگی شکل جذابیت خاصی به خودرو ببخشند. استفاده از خطوط برجسته نیز باعث شده تا ظاهر خودرو در بخش جلو بیشتر خودنمایی کند.

با این حال، بخش عقب خودرو به اعتقاد اکثر کارشناسان از جذابیت زیادی برخوردار نیست. هر چند که سلیقه افراد در این خصوص نیز کاملا متفاوت است. اما یکی دیگر از مزایای تیگو 7 مربوط به طراحی داخل کابین این خودرو است. جایی که سازندگان تلاش کرده‌اند با قرار دادن آپشن‌های متعدد و همچنین طراحی زیبا، دل مشتریان را به دست آورند.

طراحی داخل کابین تیگو 7 به گونه‌ای است که هم سرنشینان جلو و هم سرنشینان قسمت عقب کاملا احساس راحتی خواهند داشت. وجود فضای کافی برای سرنشینان در این خودرو به طول، عرض و ارتفاع مناسب در نظر گرفته شده برای آن برمی‌گردد. همچنین طراحان چری تیگو 7 تلاش کرده‌اند تا فضای داخل کابین از جذابیت و هیجان خاص خود برخوردار باشد که ی مساله را می‌توان در چینش کلیدها و دکمه‌های مختلف مشاهده کرد. با این حال، نباید از انتقادات مطرح در این خصوص نیز چشم‌پوشی کرد که یکی از آنها کیفیت تقریبا پایین متریال به کار رفته در ساخت برخی قطعات است.

4- ایمنی مناسب

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که رانندگی با این کراس اوور چینی با توجه به ویژگی‌هایی که از آن بیان کردیم، یک تجربه لذت‌بخش خواهد بود. مصرف سوخت پایین خودرو نیز آن را به یک خودرو بسیار مناسب جهت مسافرت‌های خانوادگی تبدیل کرده است. البته یکی از انتقادات وارد شده به این خودرو، شتاب‌گیری ضعیف آن است.

اما به لحاظ امنیت سفر و مسائل ایمنی، چری تیگو 7 حرف‌هایی برای گفتن دارد. این خودرو دارای 6 کیسه هوا، ترمز ABS و EBD بوده که نشان از امنیت بالای آن دارد. خصوصا آنکه برخلاف برخی از محصولات چینی، سازندگان از فولاد با کیفیت به مراتب‌ بالاتر در ساخت برخی قسمت‌های بدنه استفاده کرده‌اند. همین مسائل باعث شده تا چری تیگو نمره ستاره پنج را از موسسات استاندار چین دریافت کند.

 

ما در این مقاله به مزایای تیگو 7 اشاره کردیم. البته این بدین معنا نیست که این خودرو خالی از ایراد است. به عنوان مثال، قیمت نسبتا بالا را می‌توان یکی از ایرادات آن در نظر گرفت.