شرکت گیگابایت مشغول ساخت یک مدل بسیار گران و پیشرفته از کارت گرافیک GeForce GTX 1080 است. طبق گزارشی که وب‌سایت Vidoecardz منتشر کرده، این کارت گرافیک Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti AORUS Waterforce Xtreme نام گرفته و سیستم خنک کننده‌ی مایع دارد.

کارت GTX 1080 Ti AORUS Waterforce طراحی بسیار پیشرفته‌ای دارد و به خوبی تمام سیستم‌های آن، در یک ساختار دو اسلاته جای گرفته است. این کارت ال‌ای‌دی‌های RGB دارد که می‌توانند به هر رنگی در بیایند، اما به صورت پیشرفته، روی رنگ نارنجی تنظیم شده‌اند.

یک فن ۱۲۰ میلی‌متری هم به این کارت گرافیک متصل شده است که توسط دو لوله، گرما را از کارت خارج می‌کند. این کارت گرافیک سه خروجی HDMI، دو پورت DisplayPort و هم‌چنین یک پورت DVI دارد. پورت‌های HDMI اضافه‌ی این کارت، اجازه‌ی اتصال سریع هدست‌های واقعیت مجازی را به لطف تکنولوژی AORUS VR-Link به این کارت می‌دهد.

این کارت از چیپ‌ست Pascal GP102 انویدیا استفاده می‌کند و ۳۵۸۴ هسته‌ی CUDA، ۲۲۴ واحد پردازش باقت، ۸۸ واحد رندر و هم‌چنین ۱۱ گیگابایت حافظه‌ی GDDRX5 دارد. اتصال منبع تغذیه‌ی این کارت هم با دو پورت ۸ پین انجام می‌شود.

انتظار داریم خود گیگابایت به صورت پیش‌فرض این کارت را اورکلاک کرده و فرکانس آن را بالا برده باشد. حرفی از قیمت این کارت زده نشده، اما تصور می‌کنیم کمتر از هزار دلار قیمت داشته باشد.

منبع: WCCftech

E3-2017-Ad

مطلب گیگابایت بهترین مدل GTX 1080 Ti را می‌سازد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala