کم‌تر از ۱۰ روز پیش، خبری منتشر شد که ریچارد هموند، مجری اسبق تاپ‌گیر و فعلی برنامه گرندتور، با کانسپت ریماک وان، یکی از خودروهای مورد بررسی در برنامه به دره افتاد. این خبر بدی برای کادر برنامه گرندتور، تیم شرکت ریماک، طرفداران هموند و همه علاقمندان دنیای خودرو بود. هموند خیلی خوش‌شانس بود، چراکه پیش از آتش گرفتن خودرو، هوشیار بود و از ماشین بیرون آمد. او با اورژانس هوایی به نزدیک‌ترین بیمارستان محل منتقل شد. در ادامه کلیپ تصادف ریچارد هموند را ببینیم:

حال ریچارد چطور است؟

حال ریچارد در مجموع خوب است اما نه خیلی! همان‌طور که جرمی کلارکسون با خنده گفت متاسفانه حال ریچارد خوب است ولی حقیقت این ماجرا این است که او بعد تصادف از ناحیه زانو صدمه زیادی دیده و شاید به همین خاطر، ضبط و پخش برنامه به تاخیر بیفتد. ریچارد در حال حاضر تحت درمان و مراقبت است. در ادامه می‌توانید کلیپ ریچارد در بیمارستان را ببینید:

دلیل تصادف چه بود؟

از قدیم هم گفته‌اند که تصادف فقط یک لحظه است. در آن لحظه بسیاری از پارامترها دست به دست هم می‌دهند تا اتفاق تلخ و ناگوار پیش بیاید؛ از هوشیاری کم برای به دست گرفتن کنترل به موقع خودرو گرفته تا سرعت بالا خودرو یا نقص فنی. ریماک کانسپت وان، یک خودرو جدیدی است و هنوز به مرحله اطمینان ۱۰۰ درصد برای تولید و عرضه نرسیده، شک و گمان‌های زیادی از بابت نقص فنی خودرو وجود دارد. علل خصوص ماشین‌بازها باوردارند که هموند یک تست درایور حرفه‌ای است نه یک ناشی. از آن‌جایی که این خودرو آتش گرفته و شناسایی مدرک واقعی دال بر صحت موضوع نقص فنی تبدیل به یک معضل شده است. اما نمی‌توان بدون مدرک کافی دلیل تصادف را دوش شرکت سازنده انداخت.

ماشین ریچارد پرواز کرد!

همان‌طور که این شرکت در خصوص صحبت‌ مردم در مورد مشکل کانسپت وان در پروفایل فیس‌بوک اعلام کرد که خودرو به دره افتاد؟ سرعتش مثلا ۶۶ کیلومتر بر ساعت بود؟ این خودرو از ارتفاع ۱۰۰ متری به اندازه ۳۰۰ متر به جلو پرت شد! این خودرو بعد این پرواز، به آسفالت خورد، از ارتفاع ۱۰ متری به پایین افتاد و آن‌جا آتش گرفت. پس نمی‌توان در مورد سرعت این خودرو نظری داد. پس نمی‌توان در مورد علت تصادف را بدون داشتن مدرکی معتبر به گردن ریماک انداخت. شاید هر دو مشکل قفل شدن چرخ‌های خودرو و رانندگی با سرعت بالا ریچارد باعث این اتفاق تلخ شده، به همین دلیل تا روشن شدن دلیل قطعی این حادثه باید کمی صبر کنیم.

منبع: MotorAuthority

منبع متن: digikala